BMW își dublează investiția la fabrica sa din Ungaria la 2 miliarde de euro, adăugând o unitate de asamblare a bateriilor de înaltă tensiune care va crea peste 500 de locuri de muncă.
Producătorul german se concentrează pe vehicule electrice
Amplasarea asamblării bateriilor la uzina din Debrecen va ajuta BMW să eficientizeze logistica pentru producția următoarei generații de automobile electrice, care va utiliza baza „Neue Klasse”, a declarat vineri producătorul auto.
Producția atât pentru automobile cât și pentru baterii este programată să înceapă până la sfârșitul anului 2025.
Uzina din Debrecen este esențială pentru eforturile BMW în bătălia sa cu Tesla, care continuă să domine vânzările globale de vehicule electrice. Cu noua sa platformă axată pe vehicule electrice, producătorul auto își propune să reducă la jumătate costurile celulelor și să crească atât autonomia, cât și viteza de încărcare cu 30% față de modelele actuale.
Directorul general al BMW, Oliver Zipse, a declarat că producătorul auto va concentra inițial noua arhitectură pe modelele full-electric pentru segmentul premium de dimensiuni medii, cum ar fi Seria 3.
„În Debrecen, construim cea mai avansată uzină din lume”, a declarat Milan Nedeljkovic, membru al consiliului de administrație al BMW. „Investițiile noastre subliniază abordarea noastră sistematică în ceea ce privește implementarea e-mobilității”, a adăugat acesta, potrivit Bloomberg.
Construcția unității pentru asamblarea bateriilor a început deja
La Debrecen, celulele bateriei vor fi asamblate într-o carcasă metalică care va fi apoi integrată în partea inferioară a caroseriei vehiculului. Construcția instalației de asamblare a bateriilor, care se va întinde pe aproximativ 140.000 de metri pătrați, a început deja.
Separat, compania chineză Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., a semnat anterior un contract în valoare de 7,3 miliarde de euro pentru a doua sa fabrică de producere a celulelor de baterii din Europa, ceea ce face din Ungaria un centru tot mai important pentru fabricarea de vehicule electrice în Europa.
Investiția, cea mai mare din istorie, va aproviziona o serie de producători de automobile care au fabrici în imediata apropiere, inclusiv Mercedes-Benz și Stellantis.
Cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume este deja furnizor pentru BMW prin fabrica din Erfurt, Germania.
BMW intenționează să producă 150.000 de vehicule anual la Debrecen, localitate aflată la aproximativ 200 de kilometri de Budapesta. Uzina va fi prima fabrică nouă a producătorului auto din Europa în peste două decenii.