După introducerea farurilor echipate integral cu LED odată cu lansarea BMW Seria 6 Coupe, luminile laser reprezintă următorul pas firesc în dezvoltarea tehnologiei farurilor pentru automobile, consideră oficialii producătorului german.
În domeniul luminilor exterioare pentru automobile, BMW se remarcă cu inovaţii în ceea ce priveşte, de exemplu, farurile adaptive echipate integral cu LED pentru BMW Seria 6 Coupe şi cu noi dezvoltări precum "Anti-dazzle High-Beam Assistant" (asistare a fazei lungi) sau "Dynamic Light Spot"(sistem de marcaj care iluminează pietonii automat pentru a-i aduce astfel în atenţia conducătorului). Acum, inginerii BMW lucrează la introducerea luminilor cu laser ca viitoare tehnologie de pionierat pentru producţia de serie. Laserul va putea facilita funcţii de iluminare complet noi, care să ofere o siguranţă mai mare şi un confort sporit, dar – în acelaşi timp – să contribuie semnificativ la economisirea energiei şi a combustibilului prin gradul ridicat de eficienţă.
Sigură în totalitate, tehnologia de iluminare laser are o gamă largă de aplicaţii, în industria aeronautică, militară sau foto-video, chiar dacă – în multe cazuri – faptul că în spate este folosită o astfel de tehnologie nu este scos în evidenţă. La automobile există oportunitatea de a sublinia avantajele iluminării LED atât prin calitatea produsului, dar şi prin design. Un alt avantaj al tehnologiei de iluminare cu LASER – unul pe care inginerii BMW intenţionează să-l folosească la maximum – este eficienţa intrinsecă de nivel ridicat. Acolo unde luminile LED generează numai 100 lumeni (unitatea de măsură a fluxului luminos) per watt, iluminarea cu LASER generează aproximativ 170 lumeni. Cu statistici ca aceasta, nu este deloc surprinzător că BMW intenţionează să folosească avantajele iluminării cu LASER pentru a spori eficienţa totală a automobilului.
O altă particularitate a tehnologiei LASER, cu implicaţii importante, este dimensiunea diodelor individuale. Cu o lungime de numai 10 microni, diodele LASER sunt de 100 de ori mai compacte chiar şi decât celulele de formă pătrată utilizate la luminile LED convenţionale, a căror latură măsoară un milimetru. Atunci când sursele de lumină sunt integrate într-un automobil se deschide astfel o serie de noi posibilităţi. Inginerii BMW nu intenţionează să reducă în mod radical dimensiunile farurilor, chiar dacă acest lucru ar fi posibil, cel puţin la nivel teoretic. Pentru început obiectivul este de a păstra suprafaţa farurilor la dimensiunile convenţionale pentru a păstra acelaşi limbaj de design BMW, cu forma tipică a corpurilor de iluminat duble. Avantajele dimensiunilor mai mici ar putea fi utilizate pentru a reduce adâncimea farurilor, deschizând astfel noi posibilităţi pentru poziţionarea corpurilor de iluminat şi pentru designul caroseriei.
Siguranţa este un alt motiv important în dezvoltarea iluminării cu LASER pentru utilizare la automobile. În dezvoltarea de noi tehnologii BMW, siguranţa pentru toţi utilizatorii drumurilor şi fiabilitatea în utilizare cotidiană au importanţă maximă. O caracteristică pentru o iluminare sigură: înainte ca lumina din micuţele diode LASER să fie emisă pe şosea, fasciculul LASER, care are iniţial lumină albastră, este transformat, prin intermediul unui material de fosfor fluorescent – dispus în interiorul farului -, într-o lumină albă foarte luminoasă şi plăcută privirii.
Prezentarea, în premieră, a acestei noi tehnologii va avea loc pe un prototip din noul sub-brand BMW i, BMW i8 Concept.