Reţeaua de distribuţie a BMW Group în România se extinde în această toamnă cu trei noi reprezentanţe, în Arad, Brăila şi Piteşti, într-o perioadă dificilă pentru acest sector, când dealerii auto locali nu şi-au mai pus problema dezvoltării, pe fondul dificultăţilor financiare din ultimii trei ani generate de căderea pieţei auto.
În Arad, Grup West va deschide pe 22 septembrie un centru BMW. "Investiţia totala se ridică la 2,5 milioane euro. Infrastructura se compune din showroom şi spaţii administrative, depozit piese, atelier service mecanică, atelier tinichigerie şi vopsitorie, două spălătorii auto. Suprafaţa construită este de 2.800 mp, iar terenul aferent are o suprafaţă totală de 6.250 mp", a declarat directorul de marketing al companiei, Matei Blaj.
Grup West comercializează automobile BMW, Opel, Saab şi Chevrolet şi mai are un dealership BMW în Oradea. În 2011, până în iulie, compania a livrat 105 automobile BMW, două Saab, 119 Opel şi 108 Chevrolet. "Ne aşteptăm ca la finalul anului 2011 să ajungem în total la peste 800 de maşini noi şi rulate", a spus Matei Blaj.
De la începutul activităţii de dealer auto, Grup West a livrat peste 10.000 maşini (noi şi rulate) în cele trei judeţe acoperite – Arad, Bihor şi Satu Mare. În 2010, compania a livrat 722 maşini noi şi peste 200 de maşini rulate. Firma-mamă datează din 1993, dar numai în 2001 a început să activeze ca dealer auto. Între 2001 şi 2005 a fost reprezentant autorizat pentru Opel şi Chevrolet în Bihor, iar din 2005 a deschis reprezentanţe Saab, Opel şi Chevrolet în Arad şi Satu Mare. Marca BMW a fost adăugată în portofoliu în 2009. Sub umbrela Grup West operează şi o societate de leasing financiar şi un broker de asigurări.
Potrivit reprezentanţilor companiei, în Arad segmentul auto premium este reprezentat direct numai de BMW, Mercedes-Benz şi Alfa Romeo, Audi neavând un showroom în judeţ. Apetitul local pentru mărcile premium este semnificativ, iar în ceea ce priveşte BMW există un parc auto de peste 3.000 maşini cu această marcă.
Pe 29 septembrie, APAN Motors va deschide un centru BMW la Brăila, investiţia ridicându-se la 1,5 milioane euro (construcţie şi dotări), potrivit directorului de marketing al companiei, Ionel Musala. Investitiile în domeniul auto la nivel de grup depăşesc 12 milioane de euro, a declarat reprezentantul APAN Motors.
Grupul APAN reprezintă mărcile BMW, Dacia, Renault, Nissan, Fiat şi Honda. În 2010, compania a vândut 809 automobile Dacia, 253 Renault, 71 Nissan, 80 Fiat, 76 Honda şi 673 de maşini rulate, având o cotă de piaţă locală pentru maşini noi de peste 35%. Vânzările în primul semestru din 2011 la nivel de grup au fost de 1.028 unităţi.
În 2010 cifra de afaceri a fost de 15,2 milioane euro, iar pe primele şase luni din 2011 de 7,31 milioane de euro. Pentru 2011, grupul estimează vânzări de 2.200 de unităţi, în creştere cu 12%, şi o creştere a cifrei de afaceri de 15%.
"Piaţa premium în Brăila şi Galaţi a însemnat în 2010 un număr total de 75 de maşini (Audi, BMW, Mercedes), fapt pentru care avem încrederea că în 2012 vom atinge obiectivul de a fi marca premium nr 1 în zona Brăila-Galaţi. Pentru 2012 estimăm o creştere de 10 % pentru segmentul premium", a spus directorul de marketing al APAN Motors.
În Piteşti, Motor AG, dealerul local BMW va deschide în octombrie şi un showroom pentru o altă marcă din grupul BMW – Mini. Este primul showroom Mini din afara Bucureştiului şi al doilea din ţară, fiind integrat în showroom-ul BMW actual şi incluzând şi service.
"În anul 2010, Motor AG a livrat 215 unităţi BMW, iar în primele opt luni ale anului 2011 livrările BMW cumulează 158 unităţi (faţă de 118 maşini livrate în primele opt luni din 2010). Motor AG îşi menţine poziţia de cel mai puternic centru auto premium din provincie, luând în calcul şi dealerii la nivel naţional ai competitorilor direcţi Audi şi Mercedes. Cifra de afaceri (include vânzări auto, service, vânzare piese) pe anul 2010 a fost de aproape 12 milioane euro, iar în primele opt luni ale anului 2011 aceasta s-a ridicat la 9,5 milioane euro, estimarea fiind de 15 milioane euro la finalul anului. Până la finalul anului 2011 estimăm să livrăm 230 unităţi BMW şi 15 unităţi Mini", a declarat directorul de marketing al companiei, Agatha Bejan. În 2012, compania estimează să vândă de 300 de automobile BMW şi 40 Mini.
Începând cu anul 2011, Motor AG s-a lansat ca şi grup auto, devenind dealer autorizat pentru brand-ul Mini, dar şi pentru mărcile Jaguar, Land Rover şi Range Rover (cele trei reunite în noul showroom din Piteşti, BRIT Motor AG). În ultimii trei ani (inclusiv 2011), Motor AG a reuşit să se menţină pe cel de-al doilea loc la nivel naţional în ceea ce priveşte livrările de modele BMW în Romania, dintr-o reţea de 15 dealeri.
În primele şase luni ale anului 2011, piaţa auto premium din regiune – Argeş, Vâlcea, Olt, Dolj – a înregistrat o evoluţie pozitivă, iar Motor AG a devansat cu aproape 30% vânzările cumulate ale dealerilor Audi.
Investiţia iniţială în showroom-ul BMW s-a ridicat la cinci milioane de euro, iar amenajarea showroom-ului Mini, integrat în acest spaţiu, a fost de 70.000 de euro.
SURSA: Agerpres