BMW iX3 Concept joacă un rol-cheie ca ilustrare a noii abordări BMW Group de a duce integra sisteme de propulsie pur electric şi plug-in hybrid consecvent, la nivelul întregii game de modele. Vehiculult foloseşte cea de-a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive. Un avantaj-cheie al acestei tehnologii de propulsie electrică a viitorului este reunirea motorului electric, a transmisiei şi a electronicii de putere într-o unitate nouă, distinctă. În plus, mașina include baterii noi şi mai puternice. Acest pachet nou de tehnologie aduce progrese considerabile în ceea ce priveşte caracteristicile de performanţă, autonomia, masa, volumul şi flexibilitatea şi îşi va face debutul odată cu versiunea de serie BMW iX3.

 

Odată cu premiera mondială a BMW iX3 Concept, bavarezii deschid un nou capitol în strategia lor de electrificare. Compania dezvoltă două arthitecturi felxibile ca bază pentru modelele sale: una pentru tracţiune spate şi integrală, respectiv una pentru tracţiune faţă şi integrală. În viitor, acestea arhitecturi vor putea integra orice tren de rulare: cu motor pur termic, un sistem de propulsie plug-in hybrid sau o soluţie electrică cu baterii vor putea fi integrate în orice model.

Versiunea motorului electric de generaţia a cincea dezvoltată pentru acest model generează o putere maximă de peste 200 kW/270 CP. De asemenea specifică modelului, bateria de înaltă tensiune are o capacitate netă de peste 70 kWh, ceea ce este suficient pentru a oferi SAV-ului electric o autonomie de peste 400 de kilometri în ciclul WLTP. O altă caracteristică a bateriei de înaltă tensiune este capacitatea sa de încărcare optimizată. Sistemul de stocare a energiei are o unitate de control a încărcării nou dezvoltată şi este conceput să fie conectat la staţiile de încărcare rapidă cu puteri de până la 150 kW. Bateria de înaltă tensiune poate fi încărcată în doar 30 de minute de la una dintre aceste staţii.