Noul model BMW i3 vine cu o baterie care, deşi nu creşte în volum şi este integrată perfect în caroseria noului BMW i3, oferă o capacitate crescută de la 21,6 kWh la 33,2 kWh (din care disponibili sunt 27,2 kWh). Aceasta asigură o autonomie de aproximativ 200 km în condus cotidian sau până la 300 km în regim de condus economic, astfel că BMW i3 este acum modelul electric cu cea mai bună autonomie în oferta de pe piaţa românească şi care poate beneficia de programul Rabla Plus cu o susţinere de 4500 Euro.
Creşterea cu aproximativ 50% a capacităţii bateriei vine şi cu îmbunătăţiri ale sistemului, astfel că noul BMW i3, cu un consum măsurat în ciclul european NDEC de 12,6 kWh/100 km, este cel mai eficient model din segment. La toate acestea se adaugă o acceleraţie 0-100 km/h în numai 7,3 secunde şi un comportament dinamic excelent, totul asigurând BMW i3 ca lider atât din perspectiva autonomiei, consumului şi eficienţei, cât şi a experienţei de condus.
În timp ce puterea maximă de încărcare de la o sursă de curent continuu rămâne de 50 kW, pentru modelele cu baterie mărită, puterea de încărcare de la o sursă de curent alternativ a crescut la 11 kWh (faţă de 7,4 kWh). Aceasta a dus şi la actualizarea ofertei de soluţii de staţii de încărcare casnice pentru o putere corespunzătoare. Totodată, clienţii de BMW i au la dispoziţie servicii de consultanţă şi instalare, asigurate printr-un partener extern, compania TIAB, cu foarte multă experienţă naţională şi internaţională în domeniul instalaţiilor electrice.
Versiunea cu baterie de 60 Ah sau 21,6 kWh se poate dovedi în continuare o alternativă mai interesantă pentru cei care acasă nu dispun de soluţii de încărcare rapidă. O priză casnică oferă o putere maximă de 2,6 kWh, ceea ce asigură o încărcare totală a bateriei în aproximativ 10 ore, astfel că bateria de 21,6 kWh se dovedește soluţia ideală pentru o „încărcare peste noapte” de la o priză normală.
Oferta de modele BMW i3 include două modele complet electrice cu baterii de capacităţi diferite. La acestea se adaugă două modele care dispun de un sistem de tip „range extender” (un motor pe benzină care antrenează un generator pentru producţia de energie la bord) care adaugă un plus de autonomie şi asigură o flexibilitate mai bună la deplasări pe distanţe mari prin menţinerea nivelului de încărcare al bateriei.
Noul model poate fi comandat pe piaţa din România la un preţ 30.900 Euro fără TVA (37080 Euro cu TVA) şi beneficiază de o susţinere prin programul „Rabla Plus” de 4.500 Euro la preţul cu TVA. Primele livrări sunt aşteptate pentru luna august.