BMW a descoperit după mai bine de doi ani o defecțiune majoră în Sistemul Integrat de Frânare (IBS), care va costa compania aproape un miliard de euro. Producătorul auto a rechemat în service 1,5 milioane de vehicule pentru a remedia problema.
BMW a descoperit după mai bine de doi ani amploarea unei defecțiuni la Sistemul Integrat de Frânare (IBS)
Această problemă, care va costa aproape un miliard de euro, a condus la rechemarea a 1,5 milioane de mașini BMW.
Începând din iunie 2022, clienții și dealerii au început să raporteze probleme legate de frânele defecte ale automobilelor BMW, conform unui document de rechemare consultat de Bloomberg.
Abia luna trecută, BMW a descoperit că până la 1,5 milioane de vehicule ar putea avea piese defecte, furnizate de Continental AG.
Aceste componente, prezentate inițial ca fiind mai ușoare și mai eficiente, au necesitat o analiză aprofundată a sistemului de frânare, efectuată în octombrie 2023. Documentele de rechemare indică faptul că interferențele afectează semnalele electrice din sistemul de frânare.
În februarie, BMW a lansat prima rechemare pentru aproximativ 80.000 de vehicule în SUA. De atunci, numărul a crescut la 1,5 milioane, incluzând și modelul Rolls-Royce Spectre de 400.000 de dolari.
„Aceasta nu este o rechemare obișnuită, este un șoc semnificativ”, a declarat Ferdinand Dudenhöffer, director la Centrul de Cercetare Auto din Bochum.
În conformitate cu legislația americană, producătorii auto pot fi amendați dacă nu raportează prompt problemele de siguranță către National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Totuși, există cazuri în care un defect poate rămâne necunoscut pentru un producător, chiar și pe o perioadă lungă. Până acum, NHTSA nu a impus nicio amendă BMW.
Un purtător de cuvânt al BMW a explicat că evaluarea amplorii și a impactului financiar al rechemării a durat, deoarece producătorul auto a trebuit să colaboreze cu oficialii de pe diferite piețe și să calculeze costurile reparațiilor.
Sistemul de frânare implicat utilizează impulsuri electronice, în loc de tehnologia hidraulică tradițională
Continental a identificat problema într-o fabrică din Ungaria, unde defecțiunea a fost cauzată de lipsa unui mediu suficient de curat, lăsând pete și praf pe plăcile de circuite ale frânelor, afectând astfel performanța sistemului.
Până în prezent, nu au fost raportate accidente cauzate de defectele sistemului de frânare. Un purtător de cuvânt al BMW a asigurat că nu există un „pericol iminent” pentru șoferi. În cazul în care sistemul întâmpină probleme, șoferul poate frâna eficient prin aplicarea unei presiuni suplimentare pe pedală.
Două funcții critice, Sistemul Antiblocare (ABS) și Controlul Stabilității, pot fi afectate, dar vehiculul va alerta șoferul în caz de defecțiune. Cu toate acestea, reparațiile vor dura câteva luni, iar costurile finale sunt încă necunoscute, aducând o nouă provocare pentru industria auto germană, deja afectată de restructurările Volkswagen, care implică închiderea unor uzine.