Așadar, BMW a rechemat mașini electrice Mini Cooper SE în toată lumea. Decizia a fost luată din cauza unor probleme la bateriile acestora. Potrivit Reuters, măsura ar putea afecta peste 140.000 de vehicule.

BMW informează că problema poate cauza  incendii

Un purtător de cuvânt al companiei a oferit mai multe explicații. Potrivit producătorului german de automobile, aproximativ 39.000 de vehicule ar putea fi afectate în Germania.

Compania subliniat luni într-un comunicat că nu are informații despre accidente sau răniri în acest context.

În comunicat este scris că problemele în sistemul bateriei pot duce la supraîncălzire sau chiar incendii, până și când vehiculul este parcat.

„Un incendiu la vehicul, chiar şi atunci când vehiculul este parcat, nu poate fi exclus”, este scris în comunicat.

Clienţii care au primit mesajul sunt rugaţi să viziteze un partener Mini

Potrivit sursei menționate, software-ul maşinii conţine o funcţie de diagnosticare care recunoaşte o defecţiune a bateriei şi alertează şoferul.

Clienţii care au primit mesajul sunt rugaţi să viziteze un partener Mini, a subliniat gigantul auto din Germania.

BMW
SURSA FOTO: Dreamstime

Cererea de vehicule electrice scade dramatic

Amintim că vânzările de mașini electrice scad dramatic. Cererea este tot mai mică, iar înmatriculările mașinilor noi au crescut cu doar 0,4%, comparativ cu un an în urmă, până la 1,03 milioane de unități luna trecută.

Asociația Producătorilor Europeni de Automobile a oferit mai multe informații. Vehiculele plug-in au reprezentat o parte mai mică din vânzările totale. Mulți consumatori au optat pentru mașini hibride mai puțin costisitoare.

Vânzările mașinilor electrice au scăzut dramatic în ultimele luni în Europa. Cererea a fost afectată și de faptul că guvernele au redus stimulentele financiare pentru achiziționarea mașinilor alimentate cu baterii.

Producătorii auto încetinesc planurile de a abandona motorul cu ardere internă

De exemplu, Germania a tăiat brusc subvențiile pentru vehiculele electrice la mijlocul lunii decembrie. Totodată, tendința economică persistentă a țării a afectat cheltuielile consumatorilor. Vânzările mașinilor complet electrice au scăzut cu 37% în iulie.

Scăderea cererii pentru mașini electrice determină producătorii auto să reducă și să încetinească planurile de a abandona motorul cu ardere internă.

Totodată, Volkswagen caută reduceri mai mari ale costurilor, dincolo de posibila închidere a unei fabrici Audi EV de lângă Bruxelles.

Directorul executiv al Stellantis, al doilea cel mai mare producător din regiune, a redus mărcile cu performanțe slabe ale companiei. Venitul net s-a aproape înjumătățit în primele șase luni ale anului.