BMW se confruntă cu o situația dificilă din cauza deficitului de cipuri și a restricțiilor din China. Conform celor mai recente cifre, gigantul auto a vândut mai puține vehicule în primul semestru din 2022.
BMW se confruntă cu o situația dificilă. A vândut mai puține mașini în primul semestru din 2022
Așadar, grupul german a informat vineri, 8 iulie, că a livrat 1,16 milioane de maşini BMW, Mini şi Rolls-Royce în primele şase luni din 2022. Astfel, poate fi observată o scădere de 13,3% în primul semestru din 2021, cea mai solidă perioadă de vânzări din istoria companiei.
În perioada ianuarie-iunie 2022, vânzările de vehicule electrice BMW şi Mini au urcat cu 110%, la aproape 76.000 unităţi, compania fiind în grafic pentru a-şi realiza obiectivul de a dubla livrările de maşini complet electrice până la finalul anului.
În trimestrul doi din 2022, vânzările totale au scăzut cu aproape 20%, conform reuters.com
Producătorul german de maşini premium a anunţat recent că se aşteaptă ca în 2022 vânzările pe plan global să fie în linie cu cele din 2021, iar marja operaţională pe segmentul auto să se situeze anul acesta între 7-9%, din cauza efectelor războiului asupra producţiei. Fără impactul războiului, compania ar fi avut ca obiectiv o marjă între 8-10%.
Grupul german a vândut anul trecut un nivel record de vehicule – 2,52 milioane – în pofida deficitului de semiconductori şi a raportat o marjă de profit de 10,3%, cea mai ridicată din 2017.
Premieră mondială absolută pentru BMW în România
În altă ordine de idei, Capital a stat de vorbă anterior cu Alexandru Șeremet despre provocările cu care s-a confruntat în cariera de Corporate Communication Manager al companiei BMW România, ce înseamnă să fii unul dintre cei mai de succes oameni de comunicare din țară, dar și care sunt planurile de viitor pe care compania le are.
„Am reuşit în România o premieră mondială absolută – primul MINI electric de curse a fost pregătit la noi şi a încheiat cu succes un sezon complet, cu 16 participări în diverse competiții. Suntem mândri că suntem, cu un proiect din România, pionieri adevăraţi în lumea motorsportului cu una din primele automobile de competiţie construit pe baza unui automobil de serie. Cu resurse limitate, acest proiect a fost posibil mulţumită unor parteneri curajoşi şi cu mult ajutor voluntar de la prieteni ai proiectului (colegi dar şi oameni entuziaşti din jur). Suntem încurajaţi de o energie extraordinară, ceea ce este un privilegiu, iar maşina recunoscută ca „Racing MIMI” este deja una din cele mai cunoscute maşini de competiţie din România”, a spus Alexandru Șeremet.