BMW se transformă! A lansat conceptul de mașină electrică, Vision Neue Klasse. Producătorul german spune că acesta reprezintă zorii unei noi ere pentru companie.
BMW se transformă! A lansat Vision Neue Klasse
BMW a prezentat design-ul care va sta la baza următoarei generaţii de vehicule electrice a companiei. Potrivit producătorului, primele vehicule electrice bazate pe arhitectura Neue Klasse – sau noua clasă – vor intra în producţie în 2025.
Noile vehicule electrice include a şasea generaţie de baterii BMW, despre care compania spune că va îmbunătăţi atât viteza de încărcare, cât şi autonomia platformei Neue Klasse cu până la 30%.
BMW a precizat că eficienţa generală a vehiculului va creşte cu până la 25%.
”Cu BMW Vision Neue Klasse, punem fiecare forţă inovatoare pe care BMW o are pe partea electrică, pe partea digitală şi, bineînţeles, acea maşină va fi, de asemenea, pregătită pentru industria circularităţii”, a declarat CEO-ul BMW, Oliver Zipse, pentru CNBC.
”În doar doi ani, aceste maşini vor ieşi pe drum şi, prin aceasta, în general, conducem BMW către o nouă eră a inovaţiei şi sustenabilităţii. Acesta este scopul spectacolului nostru de la IAA”, a spus Zipse.
Vision Neue Klasse va fi prezentat publicului în zilele următoare, la Salonul Auto IAA din München, care este și sediul producătorului german.
”Credem că electromobilitatea va fi cel mai mare segment de creştere din lume pentru industria auto şi vrem să fim o forţă lider aici”, a spus Zipse.
Directorul general al companiei susține că vehiculele electrice cu baterie vor reprezenta 15% din vânzările la nivel mondial ale producătorului de automobile până la sfârşitul lui 2023 şi că ”vom creşte în continuare anul viitor şi anul următor”.
De asemenea, Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW responsabil cu dezvoltarea, a declarat că gama Neue Klasse reprezintă ”un salt tehnologic major” pentru producătorul de automobile.
Producătorul auto nu se teme de giganții chinezi
Fiind întrebat despre prezenţa giganţilor chinezi de vehicule electrice la Salonul auto de la München şi dacă este îngrijorat de impactul exporturilor chineze în Europa asupra afacerilor companiei Zipse a răspuns:
”Nu, nu ne este deloc frică. Acesta este un semn de atractivitate atunci când jucători globali precum chinezii, care au cea mai mare piaţă auto din lume, vin aici la München şi prezintă ceea ce îşi doresc.
Este mult mai mult decât auto, acesta este un spectacol de tehnologie, acesta este un spectacol de inovaţie. Şi cred că să-i ai pe toţi aici, americani, europeni şi acum şi chinezi, este super incitant. Ascultaţi cuvintele mele, sunt mai încântat şi nu mi-e frică deloc, şi este bine că avem un spectacol care atrage multă concurenţă. Asta e super”, a spus Zipse.
La începutul lunii august, producătorul german spunea că se aşteaptă ca problemele lanţului de aprovizionare şi inflaţia persistentă să continue în următoarele luni.
Previziunile proaste nu s-au adeverit, iar BMW şi-a îmbunătăţit previziunile anuale pentru marja sa a câştigurilor înainte de dobânzi şi impozite în segmentul auto.
Acţiunile companiei au crescut cu aproximativ 13% în acest an.