Deşi este cel mai accesibil model BMW, cu preţuri ce pornesc de la 27.000 de euro, Seria 1 nu este cel mai vândut model al nemţilor în ţara noastră. În primele trei luni ale acestui an au fost înmatriculate doar 16 unităţi Seria 1, faţă de 79 de exemplare BMW X5 xdrive30D, conform datelor de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Primul model Seria 1 a fost lansat în anul 2004, iar în 2007 acesta devenea primul model premium compact echipat standard pentru toată gama de motorizări cu Auto Start-Stop, pentru recuperarea energiei de frânare sau gestiunea inteligentă a sistemelor electrice din maşină. Tot în 2007, Seria 1 a fost primul automobil din lume în segmentul său care dispunea, opţional, de transmisie automată cu opt trepte.
BMW Seria 1 este disponibil în variantele de caroserie coupe, hatchback cu trei sau cinci uşi şi cabrio. Sunt disponibile cinci motorizări pe benzină şi şase diesel, cu o gamă de puteri între 95 CP şi 320 CP. Modelul testat de noi a fost 116d. Când te urci la bordul automobilului remarci în primul rând poziţia joasă de condus. Bordul este construit în aşa fel încât să fie orientat către şofer, iar toate comenzile sunt la îndemână. Bordul, portierele şi cotiera sunt acoperite cu piele şi fibră de carbon. În centrul bordului tronează un ecran de mari dimensiuni, care afişează toate informaţiile legate de autovehicul, inclusiv numele posturilor de radio şi harta. Tot pe acest ecran pot fi urmărite filme care rulează de pe un stick USB, care se află în cotieră. La capitolul tehnologie, BMW Seria 1 stă foarte bine. Maşina dispune de funcţii internet prin conectarea telefonului mobil (iPhone) şi astfel se pot accesa posturi de radio prin internet, aplicaţii Facebook şi Twitter sau Last Mile Navigation, totul prin intermediul butonului rotativ denumit iDrive. În ceea ce priveşte aplicaţia Last Mile, ea permite şoferului să navigheze în continuare spre destinaţie pe jos dacă nu poate parca în apropierea locului în care doreşte să ajungă.
Spaţiul interior este suficient pentru cinci pasageri, însă scaunele nu sunt printre cele mai confortabile. Portbagajul are un volum de 360 de litri, astfel că pe lângă un cărucior de copil mai poţi strecura, în cel mai bun caz, câteva sacoşe.
Pe şosea, BMW Seria 1 este o plăcere la condus. Motorul diesel de doi litri propulsează maşina de la 0-100 km/h în 10,3 secunde, iar viteza maximă este limitată la 200 de km/h. Activând modul ECO PRO şi adoptând un stil de condus economic, am reuşit să înregistrăm un consum de 5 litri/100 km, consumul urban oficial fiind de 4,4 litri/100 km. În afara oraşului, la drum lung, maşina se simte în largul ei, iar consumul a scăzut la 4,4 litri. Tehnologia EfficientDynamics împreună cu funcţia Start/ Stop motor şi tehnologia Brake Energy Regeneration sunt responsabile de aceste performanţe, comparabile cu cele ale unui automobil hibrid. Dacă alegi modul Sport sau Comfort, cutia automată cu opt rapoarte schimbă vitezele la fel de rapid, însă consumul va creşte în consecinţă. Direcţia este excelentă, iar şasiul este perfect echilibrat. În ceea ce priveşte siguranţa, BMW Seria 1 este o maşină de cinci stele. Aceasta vine standard cu o serie de sisteme electronice pentru menținerea aderenţei, plus un set de şase airbaguri. Deşi preţul maşinii porneşte de la 27.000 euro, opţionalele îl pot ridica peste 40.000 de euro, aşa cum este cazul modelului testat. BMW Seria 1 rivalizează, printre altele, cu Mercedes-Benz Clasa A, Audi A3, Volvo V40 şi Lexus CT.