Norbert Reithofer, CEO-ul mărcii germane BMW, vorbea despre o maşină cu tracţiune faţă încă de acum cinci ani. BMW Seria 2 Active Tourer este maşina care face istorie, fiind primul astfel de automobil din istoria mărcii. Ideea de a transmite forţa de tracţiune către roţile din faţă datează către începuturile industriei auto, iar producătorul care a deschis acest drum a fost Citroën. Modelul Traction Avant, lansat în 1934, era prima maşină cu caroserie monococă din oţel introdusă în producţia de serie în configuraţie cu tracţiune faţă, iar producătorii au adoptat-o treptat. Nu însă şi BMW. Fideli tracţiunii spate până în zilele noastre, nemţii de la BMW au intrat într-o nouă eră odată cu lansarea modelului BMW Seria 2 Active Tourer, disponibil de la finele lunii septembrie. Seria 2 Active Tourer este un model deosebit de important pentru marcă deoarece studiile companiei au arătat că segmentul compact are cel mai mare potenţial de creştere pe termen mediu pentru piaţa premium. Maşina este disponibilă în trei versiuni de motorizare: două pe benzină 1,5 litri (136 CP), 2 litri (231 CP) şi un diesel 2 litri (150 CP), pe care l-am testat şi noi.

Seria 2 Active Tourer este un automobil spaţios, iar această părere ţi-o faci de prima dată de când dai ochii cu el. Având 4,34 m lungime şi un scaun al pasagerului rabatabil, acest automobil îţi dă posibilitatea să transporţi tot felul de obiecte ciudate, de la plăci de surfing, până la brazi de Crăciun. Dacă se întâmplă să ai mâinile ocupate, nu este nicio problemă, deoarece Seria 2 Active Tourer este prevăzut cu un senzor de deschidere fără atingere a haionului.

Pentru deschidere nu este nevoie decât să mişti piciorul în dreptul acestuia, iar pentru închidere există un buton special pe haion. La interior, au spaţiu suficient cinci pasageri, plus bagajele lor, portbagajul de 468 de litri având o podea pliabilă. Scaunele sunt confortabile, iar spaţiile de depozitare suficiente.

Preţ piperat

Deşi este un automobil de familie, Seria 2 rămâne tot un BMW, iar acest lucru se simte cel mai bine când se comută pe modul Sport. Maşina accelerează rapid, iar depăşirile pot fi făcute fără emoţii. Modelul bavarez are nevoie de 8,9 secunde pentru a atinge 100 de km/h. În modul Comfort, maşina are un comportament moderat, iar în modul EcoPro rămâi surprins că un automobil atât de mare poate consuma atât de puţin. Cifrele oficiale sunt 3,8 litri/100 km, în afara oraşului, 4,3 litri/100 km, mixt şi 4,9 litri/100 km, în oraş. Noi am reuşit să înregistrăm 4,2 litri în afara oraşului, conducând şi pe autostradă, iar în oraş, consumul a fost de 7,4 litri. Direcţia este precisă, iar aici se vede că inginerii germani au lucrat mult pentru ca şoferul să simtă aceeaşi senzaţie de condus chiar dacă acum puntea faţă este cea de tracţiune. În ceea ce priveşte suspensia, ruliul este prezent, dar este normal având în vedere că automobilul este înalt (1.55 cm). BMW Seria 2 Active Tourer a primit cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP.

La capitolul divertisment, automobilul dispune de un ecran generos la care se poate conecta cu uşurinţă telefonul mobil, iar pe lângă apelurile telefonice, se poate asculta muzică sau viziona filme. BMW Seria 2 Active Tourer beneficiază de o gamă largă de servicii internet, disponibile şi în România. Se remarcă funcţia Apps care permite utilizatorilor să acceseze o gamă tot mai largă de funcţii, prin simpla încărcare a unor aplicaţii pe telefonul mobil. Preţurile noului BMW Seria 2 Active Tourer pornesc de la 27.800 de euro şi pot ajunge până la 50.000 de euro în funcţie de echipamentele opţionale selectate.