Peste doar câteva săptămâni, în februarie, BMW va lansa pe piața românească noua Serie 3, o gamă de modele care a făcut istorie. Încă din 1975, de la apariția primei variante Seria 3, modelul s-a plasat în topul mașinilor premium.
Mai bine de 35 de ani au fost necesari pentru ca BMW Seria 3 să ajungă la liniile pe care românii le vor putea admira începând din februarie. În iulie 1975, bavarezii prezentau pentru prima dată clienților din întreaga lume, un model denumit Seria 3, de fapt, la acea vreme, doar o reducere la scară a Seriei 5 lansate în 1972. Conform BMW, această a șasea generație Seria 3 care este gata să debuteze pe piața autohtonă stabileşte noi standarde în privința calităţilor sportive, a eleganţei şi a confortului. BMW Seria 3 a fost un adevărat pionier al acestui segment şi noul model preia reperele importante ale acestei tradiţii bogate într-o interpretare modernă.
Versiunea 2012 a modelului a crescut ca dimensiuni în comparaţie cu predecesoarea sa, având un ecartament (faţă +37 mm, spate +47 mm) deosebit de evident. Plusul de lungime (+93 mm) şi la ampatament (+50 mm) accentuează silueta sportivă. La interior, creşterea evidentă de spaţiu este un beneficiu în special pentru pasagerii din spate. Acum, gama BMW Seria 3 este disponibilă în trei variante de echipare şi echipamente – Sport Line, Luxury Line şi Modern Line.
Ca parte a gamei de tehnologii BMW EfficientDynamics, modelul beneficiază acum de funcţia Auto Start-Stop, recuperarea energiei la frânare (Brake Energy Regeneration), indicatorul treptei de viteze recomandate şi gestionarea inteligentă a componentelor auxiliare (inclusiv dezactivarea compresorului pentru aer condiţionat), toate cu un important rol în reducerea consumului de combustibil.
Alături de toate acestea, noul comutator Driving Experience Control nu oferă numai modurile Comfort, Sport şi Sport +, ci şi pe cel ECO PRO, care furnizează tuturor modelelor din gamă posibilitatea unei îmbunătăţiri suplimentare a acestor date. Acest mod de funcţionare ajută conducătorii să reducă la minimum consumul de combustibil prin stilul de condus, permiţându-le astfel să mărească autonomia. Desigur asta înseamnă și o renunțare la multe dintre valențele sportive ale mașinii. Un caz aparte este varianta 320d EfficientDynamics Edition a cărui putere maximă de 163 CP contrastează cu consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU – 4,1 l/100 km – şi cu emisiile CO2 – 109 g/km. În 2012, BMW va completa gama de motoare cu noi versiuni şi, în premieră, cu BMW Seria 3 ActiveHybrid.
BMW este primul producător de automobile prezent în segmentul premium al clasei medii care oferă o transmisie automată cu opt trepte. Această cutie de viteze poate fi comandată în combinaţie cu oricare dintre motoarele pe benzină sau cele diesel disponibile şi este completată de funcţia Auto Start-Stop, aflată în echiparea standard. Compactă şi extraordinar de eficientă, această cutie permite noului BMW Seria 3 să egaleze şi chiar să depăşească modele echipate cu transmisia standard – manuală, cu şase trepte – în ceea ce priveşte economia de combustibil şi nivelul emisiilor.
„BMW Seria 3 este cel mai bine vândut model al mărcii, prin urmare această lansare este de o importanţă majoră. Cu noul BMW Seria 3 vrem să recâştigăm prima poziţie în acest segment deosebit de competitiv, la fel cum am făcut-o în ultimii doi ani cu BMW Seria 5. Avem de partea noastră avantajul tehnologiei, suntem cei mai buni în ceea ce priveşte eficienţa şi performanţa modelelor noastre şi avem o ofertă de produse de finanţare excelentă,” a declarat Marco Schulz, director general BMW Group România.
Până în acest moment a fost confirmat doar preţul noului BMW 320d, versiunea cu care Seria 3 va debuta pe piața românească: 29 500 Euro fără TVA.