Breakurile sunt văzute de majoritatea șoferilor doar ca vehicule mai încăpătoare decât variantele sedan destinate concediilor cu familia. În teorie, acesta și motivul principal pentru care un cumpărător preferă o variantă Touring în detrimentul unui sedan sau coupé. În cazul mărcilor premium însă, la majorarea capacității de transport se adaugă, de cele mai multe ori, și performanțe dinamice greu de trecut cu vederea. În cazul modelului BMW 328i Touring, asta se traduce printr-un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 6,1 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Testat de noi atât pe autostrăzile germane, unde limita de viteză este impusă doar de caracteristicile tehnice ale mașinii cât și pe șoselele virajate din Alpii elvețieni, Seria 3 Touring a arătat un comportament demn de o mașină premium. În ciuda faptului că vehiculul are o lungime de 4,62 metri și o greutate de 1.665 kg. De altfel, conform oficialilor BMW, masa totală a fost redusă cu circa 40 kg prin utilizarea unor componente din aliaj ușor la nivelul șasiului. Acest detaliu, aparent minor, asigură mașinii un plus de agilitate și, desigur, un consum mai redus.
Confort și stabilitate
Dedicat clienților care își doresc un vehicul spațios fără a pierde din performanțele dinamice, BMW 328i Touring, dotat cu inovativul sistem xDrive, este unul dintre cele mai performante breakuri din segmentul premium al pieței. Cu un plus de 97 mm la lungimea totală a automobilului şi de 50 mm la ampatament față de varianta anterioară, noul model oferă mai mult spaţiu pentru pasageri şi pentru bagaje. În plus, acest spaţiu poate fi adaptat pentru o varietate de utilizări, ceea ce permite noului model să facă faţă cu brio unei game vaste de activităţi. Mărirea capacităţii cu 35 de litri, până la un total de 495 de litri, înseamnă că portbagajul poate oferi, în opinia reprezentanților grupului german, cel mai mare spaţiu din segment. Odată cu plusul de spațiu vine, cum altfel, și o majorare a confortului care este ușor de sesizat mai ales în cazul călătoriilor lungi. În acest scop, inginerii BMW au dotat mașina cu numeroase sisteme de asistare a conducătorului şi soluţii de mobilitate, oferite standard sau opțional în cadrul programului BMW ConnectedDrive. Un punct de atracţie al gamei este cea mai recentă generaţie de Head-Up Display full color, care proiectează principalele informaţii pe parbriz la înaltă rezoluţie. Alături de varietatea de sisteme de asistare pentru sporirea confortului şi siguranţei, se regăseşte şi tehnologia foarte eficientă a interfeţei, care permite utilizarea amplă a telefoanelor mobile externe.
La fel ca toate modelele mărcii, BMW Seria 3 Touring oferă cel mai complex pachet de aplicaţii cu conectare la internet disponibile în segment. Opţiunea Apps şi aplicaţia gratuită BMW Connected furnizează calea de acces spre servicii precum reţele sociale, web radio şi funcţia de calendar iPhone. În premieră în Europa este disponibil și sistemul webradio Aupeo, care deschide drumul pentru o serie nouă de aplicaţii în automobil. Cu portalul BMW Live, utilizatorii au acces la o serie de funcţii precum Google Street View sau Google Local Search. Un element care merită menționat la capitolul confort este hayonul automat cu deschidere separată a lunetei. Grație acestuia, în parcările aglomerate, depozitarea coletelor sau a cumpărăturilor în portbagaj se poate face fără mari eforturi.
Din nefericire, așa cum era de așteptat, performanțele dinamice, confortul, consumul redus pentru un astfel de vehicul și emisiile relativ mici de CO2 sunt disponibile doar celor care pot plăti sume destul de piperate. Astfel, lista de prețuri pentru Seria 3 Touring începe de la 31.620 euro și ajunge până la 54.072 euro.