BMW seria 430i, cel mai controversat model al bavarezilor

Noul BMW seria 4 este unul dintre cele mai controversate modele din noua gamă a bavarezilor. Elementele care au făcut noul seria 4 să fie în atenția tuturor sunt grilele față, unde BMW a ales să restilizeze modelul clasic și să le mărească semnificativ. 

“Nările”, așa cum sunt numite în limbajul mașiniștilor, au fost redimensionate, în prezent ajungând până aproape de terminarea barei față. Însă de ajuns cu grilele. Noul model de seria 4 este o mașină atractivă din multe puncte de vedere. Aceasta are un aspect cu care cei de la BMW ne-au obișnuit, și anume sportiv. Rivalul direct al lui Audi A5 este total schimbat și gata de a concura bară la bară cu “Stăpânul Inelelor”. Aspectul noului seria 4 este total schimbat, lucru ce era așteptat de toată lumea, însă BMW nu a lăsat nimic din aspectul vechiului model. De la stopuri, faruri și elemente de exterior, nimic nu mai seamănă cu ce era înainte. Interiorul a fost și el ușor restilizat, întâlnindu-se elemente noi, care umblă la aspectul, confortul și sportivitatea mașinii.

Modelul pe care l-am avut la dispoziție a fost un seria 430i Gran Coupe. În trecut, această caracteristică ascundea un motor de 3 litri pe benzină, însă odată cu evoluția motoarelor și a industriei auto, BMW 430i are sub capotă un motor de 2 litri pe benzină în 4 cilindri, care cu ajutorul celor două turbine dezvoltă 255 de cai putere.

Noul BMW seria 4 Gran Coupe are o dimensiune de 4.783 mm lungime, 1.852 mm lățime și are o înălțime de 1.442 mm în punctul cel mai înalt. Ampatamentul este mult mai lung decât cel al unui Seria 3, iar cei de la BMW au mărit spațiul portbagajului față de ultimul model cu 39 de litri, ajungând până la 470 de litri.

Modelul pe care l-am testat noi avea inclusiv pachet de echipare M, atât interior, cât și exterior. Acest pachet pune la dispoziția clienților jante gin gama M pe 19’ inchi, suspensie adaptivă din aceeași gamă, frâne M, capace negre ale oglinzilor, și un spoiler care face mașina să arate mult mai aerodinamic.

Interior

La partea de interior, mașina se prezintă destul de bine, însă BMW a rămas puțin în urmă după părerea mea față de concurență. Într-adevăr designul a fost schimbat, însă pare că a fost păstrat tiparul interiorului de până acum. Totuși este de apreciat faptul că au schimbat ornamentele clasice de interior și au optat pentru mai mult aluminiu și piano black, lucru ce ajută la îmbunătățirea aspectului pe care îl are interiorul mașinii. Seria 4 Gran Coupe vine cu un panou de instrumente digital de 12,3 inchi care este asociat cu un ecran central de infotainment de 10,25 inchi. Modelul testat de noi avea inclusiv opțiunea de head-up display, dotare ce este opțională. Pachetul de echipare M interior sare imediat în ochi, mai ales dacă ești la volanul mașinii. Primul lucru pe care îl vezi este volanul care poartă emblema M. Inclusiv scaunele din fața fac parte din același pachet de echipare,  design-ul lor fiind sport, cu formă de scoică. Spre deosebire de un model M veritabil, însemnele M de pe scaune nu sunt luminoase, dar există.

Caracteristicile standard de asistență pentru șofer și siguranță includ avertizare de coliziune frontală și control de croazieră cu funcție de limitare a vitezei. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră și BMW Driving Assistant Professional, care permit conducerea semi automatizată pe autostrăzi, sunt ambele disponibile ca opțiuni.

Variantele disponibile pentru noul seria 4

Noul seria 4 vine în mai multe variante. Modelul entry-level este seria 420i, care vine echipat cu un motor de 2 litri turbo în 4 cilindri pe benzină capabil să dezvolte 184 de cai. Mașina reușește să accelereze până la 100 de kilometri pe oră în 7,9 secunde. Acest model vine cu o tracțiune spate și o cutie automată în opt rapoarte.

Modelul superior este cel pe care l-am testat, și anume 430i, care vine echipat cu același motor de 2 litri în 4 cilindri pe benzină, însă de această dată cu două turbine. Cei 255 de cai putere ajută mașina să accelereze până la 100 de kilometri pe oră în doar 6,2 secunde. Prețul este unul pe măsură, începând de la 54.000 de euro.

Următorul model pe scara de performanță a celor de la BMW este 440ix, care vine echipat cu un motor de 3 litri pe benzină în 6 cilindri. Capabil să dezvolte 382 de cai putere, modelul 440ix reușește să atingă 100 de kilometri pe oră în doar 4,7 secunde.

După cum puteți vedea, noua gamă de seria 4 este una bazată pe motoarele pe benzină. Însă BMW a păstrat loc și pentru iubitorii motoarelor diesel, și anume 420d. Aceasta este singura variantă în care noul seria 4 vine echipat cu un motor diesel. 420D are sub capotă un motor de 2 litri pe motorină, care este capabil să dezvolte o putere de 188 de cai putere și reușește să accelereze până la 100 de kilometri pe ora în doar 7,3 secunde.

Chiar dacă noul seria 4 este un model controversat, trebuie specificat că indiferent de design-ul adoptat, rămâne o mașină din gama premium, iar din punctul meu de vedere este o mașină care îmbină sportivitatea și confortul. Acest seria 4 poate fi atât o mașină de familie, cât și o mașină sport care va trece cu greu neobservată.