Așa cum sugerează denumirea sa, BMW Seria 5 Touring este o mașină destinată turismului și, dacă nu ați fost încă prinși de nebunia SUV, înțelegeți exact de ce atunci când plecați în concediu un break este cel mai indicat vehicul. Desigur, sunt zeci de argumente conform cărora un SUV este mai util decât un break, însă toate pălesc atunci când ai în mașină patru sau chiar cinci persoane și drumului către destinație este parcurs în totalitate pe asfalt. Niciodată un vehicul cu garda la sol crescută și o înălțime mare a caroseriei nu va fi la fel de stabil pe șosea ca un break sau un sedan. Fizica are argumente clare în acest sens, iar măiestria inginerilor din Munchen nu face decât să le sublinieze. În plus, tot grație științei bavarezilor de a dezvolta mașini, călătoria într-un BMW Seria 5 Touring poate fi la fel de plăcută pentru șofer ca și cea cu un sedan sau un hatchback. Doar un fin observator al detaliilor și mare cunoscător în domeniul șofatului ar putea observa diferențele de comportament dintre varianta sedan și cea Touring a Seriei 5. Prin urmare, cel mai mare break BMW se comportă pe șosea exact ca varianta sedan din care este derivat aducând însă un plus de spațiu pentru cei aflați în habitaclu. Culmea, nici la capitolul design – unul dintre argumentele cele mai puternice care inhibă, de obicei, intențiile de a achiziționa un break în detrimentul unui sedan – Seriei 5 Touring nu îi pot fi contestate meritele. Asta pentru că vehiculul arată extrem de bine din orice poziție, partea din spate fiind la fel de modernă și agresivă ca și cea a unui hatchback, iar cea din față având caracteristici identice cu cele ale sedanului.
Spațiu funcțional
Spre deosebire de varianta sedan, break-ul Seriei 5 are un portbagaj mai mare cu 40 de litri atingând 570 de litri cu bancheta din spate în poziție normală și chiar 1.700 de litri cu ea rabatată. Și, dacă tot vorbim de modularitate, bancheta este fracționabilă 40:20:40, iar accesul către spațiul destinat bagajelor poate fi făcut fie prin deschiderea întregului hayon, fie prin cea a lunetei. Totodată, roleta care acoperă portbagajul se ridică automat, în momentul acționării hayonului sau lunetei.
Nici pasagerii nu au motive să regrete sedanul. Dacă pentru cei doi ocupanți ai locurilor din față spațiul este identic în ambele versiuni de carosare, pasagerii de pe bancheta din spate a Touring-ului au un plus important de spațiu pentru cap. În rest, habitaclul și echipamentele de comandă și control sunt identice, ele incluzând cam tot ce au în portofoliu inginerii de la BMW, de la un nou iDrive, la Parking Assistant sau chiar Remote Parking. Robotul de sub capotă înțelege semnele de circulație, poate frâna sau accelera singur în funcție de restricții, trece pe altă bandă (indisponibil încă în România) sau urmărește traseul șoselei chiar și fără intervenția șoferului. Noul head-up display (HUD) este cu 70% mai are și pare la doar un pas de a transforma parbrizul într-un ecran multimedia.
Demonstrație de dinamism
Varianta 530d xDrive testată de Capital a demonstrat, pe lângă o stabilitate remarcabilă pentru un break, și un temperament de sprinter. Simpla apăsare a accelerației scoate în evidență cei 265 CP ai propulsorului, dar și superioritatea transmisiei automate. Toate acestea fără ca în habitaclu să pătrundă zgomote nedorite grație aerodinamicii dar și noii tehnologii SYNTAK. Departe de a fi un simplu break, noul BMW 530d xDrive Touring, scoate în evidență atât serenitatea și confortul din interior cât și sportivitatea indusă de un tren de rulare performant. E drept că prețul care trebuie plătit pentru o astfel de „extravaganță” poate fi prohibitiv. În varianta de serie mașina costă 63.605 euro, însă modelul testat, care a inclus o mulțime de opționale, ajunge la nu mai puțin de 93.216 euro.
Caracteristici tehnice BMW 530d xDrive Touring:
Motor 3.0
Capacitate cilindrică 2.993 cmc
Putere 265 CP
Combustibil motorină
Viteza maximă 250 km/h
Accelerație 0-100 km/h 5,6 sec.
Consum mediu 5,5 l/100 km
Emisii CO2 144 g/km
Preț 63.605 euro