BMW va investi 600 de milioane de lire sterline, echivalentul a 750 de milioane de dolari, în fabricile sale din Marea Britanie, cu scopul de a-și electrifica marca Mini până în anul 2030.
Producătorul auto german oferă astfel un nou impuls industriei auto din Marea Britanie, după ani de incertitudine legată de Brexit, relatează Reuters.
BMW va investi 600 de milioane de lire sterline în fabricile din Marea Britanie
Din 2026, BMW va produce două modele electrice la uzina sa Mini din Oxford: Mini Cooper cu 3 uşi şi crossover-ul compact Mini Aceman.
Începând din anul 2030, fabrica va produce numai mașini electrice, dintre care multe vor fi exportate pe pieţele din întreaga lume, a declarat Milan Nedeljkovic, șeful de producție al BMW.
Milan Nedeljkovic a declarat în fața jurnaliștilor de la Oxford că BMW doreşte să folosească baterii fabricate în Europa în noile modele produse la Oxford. Nu a precizat însă dacă acestea vor veni din Marea Britanie. A afirmat că acest lucru depinde de atractivitatea pieţei pentru furnizorii săi.
Aceleași două modele vor fi fabricare și în China. Exporturile acestora vor începe în anul 2024.
Kemi Badenoch, ministrul britanic al afacerilor, a declarat, la rândul său, la Oxford:
”Vrem ca producţia auto nu doar să rămână în Marea Britanie, ci să fie cea mai bună din lume, iar aceasta face parte din această poveste”.
Acesta nu a comentat însă cu privire la nivelul subvenţiei care va fi primită de BMW pentru producţia Mini, raportată de presa britanică la 75 de milioane de lire sterline.
Totodată, producătorul auto german va investi în fabrica sa din Swindon, care produce piese pentru modelele Mini.
Potrivit lui Milan Nedeljkovic, este prea devreme pentru a spune ce se va întâmpla cu uzina de motoare din Hams Hall, lângă Birmingham.
Industria auto, temeri din cauza Brexitului
Automobilul original Mini, rapid și accesibil, a fost pus în vânzare în anul 1959 şi a rămas popular sub conducerea BMW, de când a reînviat marca în 2001. Însă viitorul său în Marea Britanie a fost incert, mai ales din cauza Brexitului. Au existat temeri că acesta ar determina compania să mute producţia în Germania, China sau în altă parte.
Industria rămâne totuși în incertitudine. Atât producătorii de maşini din Marea Britanie, cât şi din Europa o amânare în implementarea ”regulilor de origine” post-Brexit, conform cărora 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în Uniunea Europeană trebuie să provină din Marea Britanie sau UE din 2024, pentru a evita taxele vamale.