În primele trei luni ale anului în curs, 625 de şoferi români au optat pentru achiziţionarea unui BMW X1, în creştere importantă (90%) comparativ cu perioada similară din 2011, când au fost livrate 80 de unităţi.
De asemenea, în anul 2011 SUV-ul a încheiat pe poziţia a doua în topul celor mai de succes modele ale mărcii cu o creştere de 139%.
Pe fondul acestei situaţii, constructorul auto german a programat o serie de îmbunătăţiri de design şi tehnologie în cazul BMW X1.
Potrivit sursei citate, de la debutul din septembrie 2009, primul SUV compact premium s-a dovedit un succes, iar în cei doi ani şi jumătate de când este disponibil, BMW X1 a ajuns la mai bine de un sfert de milion de clienţi.
Estimările privind vânzările sunt optimiste, mai ales după lansarea oficială de pe piaţa din SUA, programată în a doua parte a acestui an, precum şi începerea producţiei în China pentru modelele dedicate acestei pieţe.
BMW X1 aduce o serie de îmbunătăţiri de design şi tehnologii unice faţă de competiţie, aşa cum este cutia de viteze cu opt trepte, motorizări noi şi pachetul de tehnologii BMW EfficientDynamics care includ şi modul de funcţionare ECO PRO. Partea frontală a noului BMW X1 este marcată de patru linii care se întâlnesc deasupra numărului de înmatriculare, formând un X, specific pentru modelele SAV BMW.
Un alt element de noutate este linia orizontală care ocoleşte farurile de ceaţă şi amplifică lăţimea modelului şi prezenţa sportivă. De asemenea, a fost modificată grila de aer, acum împărţită în trei elemente, una centrală şi două laterale, la fel ca la celelalte modele din gama BMW X.
Interiorul a primit o restilizare uşoară, marcată de orientarea mai pronunţată a consolei centrale către conducătorul auto, un element distinctiv al mărcii implementat prima dată la jumătatea anilor ’70. Pentru prima dată în gama BMW X, debutează liniile de design BMW xLine şi BMW Sport Line.
Portofoliul de motorizări a fost extins cu o serie de propulsoare noi cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, fiind disponibile cinci versiuni diesel şi trei pe benzină cu puteri între 85 kW/116 CP pentru BMW X1 sDrive16d şi 180 kW/245 CP pentru BMW X1 xDrive28i. Noutăţile sunt X1 sDrive16d (85 kW/116 CP), care devine cel mai accesibil diesel şi X1 xDrive25d (160 kW/218 CP). Aceasta din urmă înlocuieşte xDrive23 cu un propulsor tot de doi litri diesel cu două turbine, dar care dezvoltă mai multă putere.
Una dintre cele mai importante noutăţi tehnologice este disponibilitatea cutiei automate cu opt trepte pentru un total de patru motorizări (20i, 28i, 20d şi 25d). Aceasta, alături de o serie extinsă de măsuri BMW EfficientDynamics, permite reducerea suplimentară a consumului de combustibil cu până la 0,9 litri faţă de versiunile precedente.
Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive este disponibil standard pentru două versiuni de motorizare, pentru cele mai puternice propulsoare diesel şi benzină.
O listă extinsă de echipamente opţionale include sistem de navigaţie şi aplicaţii internet (BMW Apps şi BMW Live), sistem de sunet Harman Kardon, funcţia Acces confort, operare automată fază lungă, Faruri Xenon adaptive sau cameră pentru mersul înapoi.
Noul model BMW X1 este programat să debuteze pe pieţele din întreaga lume în toamna acestui an, preţul pentru România urmând a fi anunţat la o dată ulterioară.
SURSA: Agerpres