Ce este, de fapt, BMW X1: un break cu pretenţii de SUV sau un SUV în miniatură? Răspunsul producătorului german nu se găseşte în dicţionarul auto curent: este un SAV. După ce au transformat impozantul X5 în efeminatul X3, iar apoi în virilul X6, nemţii de la BMW au decis că este momentul să prindă în plasă şi automobiliştii care şi-ar dori să conducă un SUV pe străzile aglomerate ale oraşelor, dar care n-au făcut-o încă din pricina protestelor ecologiste împotriva a
Ce este, de fapt, BMW X1: un break cu pretenţii de SUV sau un SUV în miniatură? Răspunsul producătorului german nu se găseşte în dicţionarul auto curent: este un SAV.
După ce au transformat impozantul X5 în efeminatul X3, iar apoi în virilul X6, nemţii de la BMW au decis că este momentul să prindă în plasă şi automobiliştii care şi-ar dori să conducă un SUV pe străzile aglomerate ale oraşelor, dar care n-au făcut-o încă din pricina protestelor ecologiste împotriva agresiunilor la adresa mediului. Aceasta este concluzia la care ajunsesem pe vremea când, la expoziţia auto de la Paris din 2008, bavarezii etalau cu mândrie conceptul X1, care avea să intrige lumea automobilistică. Acum, după mai mult de zece ore petrecute la bordul variantei de serie a mini-SUV-ului BMW, după câteva sute de kilometri parcurşi atât pe asfalt uscat, cât şi pe zăpada sau gheaţa din munţii patriei, realizez că ideile seducătoare din 2008 s-au transformat mai degrabă în întrebări decât în certitudini. Am condus un SUV (Sport Utility Vehicle) în miniatură sau un break cu pretenţii de SUV? Deşi pare un răspuns ambiguu, adevărul este că le-am manevrat pe amândouă deodată.
Miraţi şi ei, probabil, de rezultatul încrucişării platformei împrumutate de la Seria 3 cu caroseria redusă la scară a lui X3, designerii de la BMW au găsit un acronim explicativ: SAV (Sport Activity Vehicle). În traducere liberă, asta ar însemna că vehiculul are aspectul, forţa şi caracteristicile unui tot-teren, dar nu a fost gândit pentru aventuri pe trasee neamenajate. De altfel, lipsa de capabilităţi off-road a lui X1 devine evidentă după o simplă privire aruncată părţii frontale, care relevă un unghi de atac extrem de redus. SAV-ul BMW pare să fi fost creat mai curând pentru cei peste 80% din clienţii de SUV-uri care – după cum relevă studiile realizate chiar de producătorii acestui gen de maşină – utilizează maşina doar pe şosea.
Confort şi putere mult peste medie
În noua nişă e loc şi pentru alte vedete
Revenind la BMW X1, mai trebuie adăugat un amănunt destul de important. În ciuda faptului că maşina îndeplineşte multe dintre cerinţele unui break, vehicul utilizat în special pentru călătoriile lungi, şi oferă spaţiu mai mult decât suficient pentru cinci persoane, volumul portbagajului este destul de redus (420 litri). Şi la capitolul preţ bavarezii ar mai putea lucra puţin, însă având în vedere că nu are încă un concurent direct şi vorbim despre un BMW, este destul de logic ca producătorul să-şi ia partea leului. Cel puţin până când va apărea o ofertă mai bună pentru clienţi.
BMW X1 XDRIVE 2.0D
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 177
Viteza maximă (km/h): 205
Acceleraţie 0-100 km/h (sec.): 8,4
Consum mediu (l/100 km): 5,8
Emisii CO2 (g/km): 153
Preţ (euro cu TVA): 33.320
Concurenţa
Cilindree (cmc): 1.968
Putere (CP): 170
Viteză maximă (km/h): 201
Acceleraţie 0-100 km/h (sec.) 8,9
Consum mediu (l/100km): 7
Emisii CO2 (g/km): 185
Preţ (euro cu TVA) 29.685
* cutie manuală
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 136
Viteză maximă (km/h): 180
Acceleraţie 0-100 km/h (sec.) 10,7
Consum mediu (l/100km): 6,4
Emisii CO2 (g/km): 169
Preţ (euro cu TVA) 30.523
Cilindree (cmc): 1.995
Putere (CP): 150
Viteză maximă (km/h): 185
Acceleraţie 0-100 km/h (sec.) 12
Consum mediu (l/100km): 7,8
Emisii CO2 (g/km): 208
Preţ (euro cu TVA) 33.299