România este o ţară a SUV-urilor, aşa o descriu majoritatea expaţilor de la noi. Unul dintre cele mai populare SUV-uri de lux care poate fi văzut pe drumurile de la noi este BMW X5. Nemţii nu ar fi de acord cu noi pentru că i-am spus SUV, deoarece ei îl descriu ca fiind un Sport Activity Vehicle (SAV) pentru a-i sublinia capacitatea de drum, în ciuda dimensiunilor sale. X5 este primul SAV al companiei bavareze, iar anul trecut a fost lansată cea de a treia generaţie. 

De la debutul primului model, în 1999, au fost livrate mai mult de 1,3 milioane de modele. În ţara noastră, BMW X5 este cel mai important model al mărcii. Cifrele de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare Vehicule arată clar preferinţa românilor pentru modelul bavarezilor. Astfel, în 2013, în ţara noastră erau înmatriculate 6.444 unităţi BMW X5, faţă de doar 2.987 unităţi Mercedes ML şi 3.659 unităţi Audi Q7. Porsche Cayenne, un alt rival al lui X5, are în ţară doar 1.467 de proprietari. Noul BMW X5 este disponibil, în prezent, în trei variante de motorizare, una pe benzină xDrive50i de 4,4 litri şi 450 de cai-putere, un diesel xDrive30d de trei litri şi 258 cai-putere şi un alt diesel de trei litri, dar cu 381 cai-putere, acesta incluzând pachetul M Performance. Modelul testat de noi a fost xDrive30d.

BMW X5 este genul de autovehicul care nu poate fi confundat pe stradă. Inginerii germanii nu au schimbat radical aspectului noi generaţii, însă prin micile modificări aduse, maşina are un aspect mai agresiv. La interior, materialele folosite sunt de cea mai bună calitate, iar spaţiul interior este suficent pentru cinci pasageri. Portbagajul are 650 de litri, mai mult decât încăpător pentru nevoile unei familii.

Inteligent

Pe şosea, automobilul se comportă ireproşabil. Fie că alegi modul Sport, fie modul Comfort, cutia automată cu opt rapoarte schimbă vitezele impecabil, însă dacă vrei ca tu să deţii controlul poţi trece pe manual, schimbând vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan. BMW X5 xDrive30d accelerează de la 0-100km/h în 6,9 secunde, iar viteza maximă este de 230 de km/h. La volanul unui X5 poţi depăşi foarte uşor viteza legală, iar nemţii ştiu acest lucru, de aceea au montat în maşini sistemul „head-Up display“, care afişează pe parbriz viteza cu care rulezi şi limita de pe acel tronson de drum. 

În ceea ce priveşte siguranţa, maşina este burduşită cu airbaguri şi vine cu un asistent pentru condus (driving assistant), care cuprinde servicii bazate pe cameră video. Astfel, dacă părăseşti banda de rulare, dacă există riscul iminent al unei coliziuni sau dacă sunt pietoni pe carosabil, maşina va emite fie semnale sonore, fie va prelua controlul şi va iniţia frânarea. În caz de accident, maşina sună singură la urgenţă. De asemenea, când vrei să parchezi, pe ecranul din bord îţi va apărea maşina văzută de sus şi, tocmai ca într-un joc video, vei putea parca maşina chiar şi în cele mai strâmte locuri.  BMW X5 xDrive30d beneficiază şi de faruri inteligente, care nu orbesc şoferii din faţă chiar dacă activezi faza lungă. Aceste faruri însă nu sunt ieftine, preţul lor trecând de 1.500 de euro. Legat de consum, nu că ar interesa pe cineva care îşi cumpără o astfel de maşină, noul X5 are trecut în fişă un consum urban de 7 litri, extraurban de 5,7 litri, iar mixt de 6,2 litri. Noi am condus maşina numai în oraş, iar consumul a fost de 9,5 litri.

Maşina nu are nicio hibă, oricât ai încerca să găseşti una, singurul dezavantaj din punctul nostru de vedere fiind preţul. Preţurile pentru xDrive30d pornesc de la 63.000 de euro, însă pot depăşi 90.000 de euro, lista de opţionale fiind bogată.