În ciuda faptului că pare mai mult un exercițiu de design decât un vehicul de stradă, BMW Zagato Coupe îndeplinește toate solictările autorităților europene în materie de siguranță și, prin  urmare, ar putea porni la drum în orice clipă. „Zagato a oferit întotdeauna clienților săi mașini care pot ieși pe șosele sau pe circuitele de viteză fără alte formalități. BMW Zagato Coupe se încadrează perfect în acest șablon”, a declarat Andrea Zagato, șeful companiei italiene. „Este relativ ușor să construiești un studiu de design care nu este destinat utilizării zilnice. Provocarea constă tocmai în a «injecta» emoție într-o mașină făcută pentru șosele”, a continuat oficialul.
BMW Coupe Zagato nu este prima realizare a celor două companii. Istoria spune că, încă din 1938, nemții și italienii au colaborat la producerea unei versiuni de curse a modelului BMW 328 cu care au participat la Mille Miglia. Triumful în această legendară cursă nu a întârziat decât doi ani, până în 1940. Alte modele germane care au făcut istorie grație liniilor imprimate de designeri italieni sunt 3200 BMW Michelotti Vignale (1959), BMW 700 (1959), BMW 3200 CS Bertone (1962) şi BMW M1 (1978).
Noul Coupe Zagato anunță deschiderea unui nou capitol în tradiția de cooperare dintre BMW și ingenioșii designeri din Peninsulă. Asta pentru că atât Karim Habib, noul șef al departamentului de design BMW cât și Adrian van Hooydonk, senior vice-president BMW Design Group, nu și-au ascuns încântarea de a colabora cu Zagato pentru a realiza mașini atât de spectaculoase. Detalii despre arhitectura tehnică BMW „ascunsă” sub caroseia Zagato vor fi făcute publice ulterior.