Producătorul american Kraft Foods a angajat banca franceză BNP Paribas pentru a intermedia vânzarea activităţilor Cadbury în domeniul ciocolatei din România, în timp ce pentru vânzarea afacerilor din Polonia a fost mandatată banca HSBC, potrivit Telegraph.co.uk.
Vânzarea celor activităţilor din cele două ţări est-europene, care ar putea aduce mai mult de 500 milioane dolari, a fost cerută de Comisia Europeană ca o condiţie a procesului de preluare a producătorului de ciocolată Cadbury.
Comisia a aporbat tranzacţia de 11,5 miliarde dolari în ianurie, dar în documentul de evaluare a impactului asupra concurenţei din pieţele UE se preciza că această preluare generează riscuri în ceea ce priveşte competiţia în piaţa producătorilor de ciocolată în Polonia şi România.
Astfel, producătorul american Kraft Foods s-a angajat să cedeze activităţile Cadbury din domeniul ciocolatei din România, precum şi pe cele din sectorul produselor de cofetărie sub marca Wedel din Polonia, pentru a primi autorizaţia Comisiei Europene de preluare a Cadbury.
Afacerea Cadbury din Polonia, sub brandul Wedel Polska, a fost achiziţionată în 1999 de la PepsiCo pentru 76,5 milioane dolari. În România, Cadbury a cumpărat în 2007 o participaţie de 93% în cadrul celui de-al doilea producător de ciocolată din ţară, Kandia-Excelent. Firma din România avea o cotă în piaţa de ciocolatei de 24% şi era lider pe segmentul de bomboane, cu 32% din piaţă.
Cu mărcile sale cele mai importante de ciocolată, precum Milka, Côte d’Or şi Toblerone, Kraft este prezentă în cea mai mare parte a ţărilor UE, cu excepţia Marii Britanii şi Irlandei, unde clienţii au rămas fideli ciocolatei britanice tradiţionale Cadbury (Dairy Milk).