Boagiu a inspectat sâmbătă lucrările de la DN 79 Arad-Oradea, însoţită de directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Daniela Drăghia, care a precizat că acest contract de reabilitare a infrastructurii a fost semnat în anul 2009 şi, potrivit prevederilor contractuale, lucrările ar fi trebuit finalizate în 2011.

Ministrul Transporturilor i-a avertizat pe constructori că MTI le poate trimite o notificare privind eventuala reziliere a contractului.

”Aveţi la dispoziţie o săptămână să puneţi la punct graficul de lucrări şi să intraţi în termenele contractuale. Pentru că nu este primul contract în care sunteţi în întârziere, bani sunt – nu aveţi nicio justificare, nu mă impresionează faptul că atunci când aţi ştiut că vine ministrul pe teren aţi umplut drumurile de oameni, de maşini şi aşa mai departe. În urmă cu o săptămână colegii de la CNADNR au fost aici şi timp de o săptămână nu au găsit aproape pe nimeni pe şantier. Vreţi să lucraţi, sunteţi bineveniţi să lucraţi, în termenele contractuale. Nu vreţi să lucraţi, vă rugăm să luaţi notă că nu mai suntem dispuşi să facem nici un fel de rabat de la nici o regulă. Drumul arată cum arată, din 2009 şi până în 2011 sunt doi ani, în care nu s-a întâmplat nimic”, i-a spus Boagiu reprezentantului firmei italiene.

Ministrul a mai reproşat firmei italiene că a avut multe lucrări în România, dar le-a „încâlcit” pe toate. ”Ori le duceţi la bun-sfârşit conform contractelor, ori renunţaţi să veniţi toată ziua cu diverse solicitări. Dacă vreţi să mă mut pe şantier, eu mă pot muta fără nici o problemă. Dar aveţi nişte contracte în care scrie clar ce trebuie să faceţi. Rugămintea mea este să vă ţineţi de clauzele contractuale. Dacă nu, reziliem contractul şi asta e”, a precizat ministrul Transporturilor.

Ea a atras atenţia şi firmei de consultanţă WSP că trebuie reprezinte interesele ministerului în contractul cu Astaldi. ”Iar consultantul, vă rugăm să vă faceţi datoria aşa cum trebuie, pentru că noi vă angajăm să ne reprezentaţi interesele, nu ca să staţi să vă uitaţi la ei să vedeţi cum stau”, a adăugat ministrul Anca Boagiu, adresându-se reprezentantului firmei în cauză.

În schimb, reprezentanţii firmei Astaldi au motivat întârzierile prin faptul că a fost necesară o schimbare a soluţiei tehnice, însă au subliniat că anul acesta lucrările la carosabil vor fi finalizate în cea mai mare parte.

Lucrările de reabilitare a DN 79 Arad – Oradea, începute efectiv în cursul anului 2010 şi care ar fi trebuit finalizate în acest an, trenează. Firma Astaldi S.p.a. a câştigat licitaţia pentru acest proiect, în valoare de 70 milioane de euro, dar lucrările efective le execută firme româneşti, subcontractoare. Din cauza modului în care se lucrează, carosabilul este în bună parte plin de denivelări şi de gropi.