Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a semnat în luna septembrie 2011 contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă – Medgidia, a cărui valoare depăşeşte 116,4 milioane de euro (circa 499 milioane de lei), fără TVA.

Actualul contract este cu peste 60 de milioane de euro sub valoarea contractului încheiat cu Colas şi reziliat ulterior, scrie Agerpres.

Potrivit unui comunicat al CNADNR, contractul ‘Proiectarea şi execuţia Autostrăzii Cernavodă – Constanţa, tronsonul Cernavodă – Medgidia’ a fost câştigat prin licitaţie deschisă de Asocierea Astaldi SPA – Max Boegl România Cernavodă.

Lungimea totală a tronsonului de autostradă este de 20,491 kilometri, din care 0,20 kilometri reprezintă zona de racordare la Autostrada existentă. Durata contractului este de 63 de luni, respectiv trei luni proiectare la care se adaugă 12 luni execuţie. Perioada de garanţie este de 48 luni.Obiectivul este finanţat din fonduri BEI şi Fonduri de Coeziune.

Faţă de valoarea contractului de proiectare şi execuţie reziliat cu antreprenorul Colas, în valoare de 634,40 milioane de lei, fără TVA, respectiv 179,70 milioane de euro (curs euro la data de 18 august 2008: 3,5302 lei), noul contract atribuit în urma desfăşurării procedurii de achiziţie publică va costa cu peste 60 de milioane de euro mai puţin.

Totodată, termenul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă – Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibilă în cursul anului 2012.

Lucrările executate de noul antreprenor vor avea patru ani de garanţie, faţă de doi ani cât prevedea contractul anterior.

Astaldi are, în prezent, cel mai mare portofoliu de lucrări, dintre constructorii străini prezenţi în România, compania italiană fiind implicată atât în construcţia unor tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV de transport Pan-European, cât şi în proiecte civile şi ale primăriilor, construind, printre altele, şi Pasajul Basarab din Capitală.

Autostrada Bucureşti-Constanţa are şapte tronsoane, respectiv Bucureşti-Fundulea, Fundulea-Lehliu, Lehliu-Drajna, Drajna-Feteşti, Feteşti-Cernavodă, Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa.