"Economia realizată este de 6 miliarde de euro", a spus Anca Boagiu, explicând că la prețul achitat până acum către Bechtel, compania ar fi realizat cei 415 km de autostradă cu 9,9 miliarde de euro, iar în noua formulă în care vor mai face doar 64 de km cu 6,9 mil. euro/km, iar celelalte șase tronsoane vor fi făcute de alți constructori iar prețul nu va putea depăși 7,2 milioane de euro costul total va ajunge la 3,8 miliarde de euro.

Avem un tronson aproape finalizat şi mai urmează să finalizăm unul. Statul este liber să liciteze celelalte şase tronsoane care au rămas fără nicio pretenţie din partea Bechtel. Era clauză să nu licităm tronsoanele rămase. Acum le putem licita", a spus ministrul transporturilor.

  • Contractul încheiat cu Bechtel este o mostră de rea voință față de ceea ce înseamnă buget și stat
  • Am ajuns la un rezultat care este favorabil statului român, cu spijinul acordat de Ambasada SUA, de Guvernul român și de președintele Traian Băsescu.
  • Avem un tronson aproape finalizat și unul care urmează a fi finalizat de Bechtel
  • Statul român este liber să liciteze cele șase tronsoane care au rămas fără nicio pretenție din partea Bechtel.
  • O parte din tronsonul Suplacu de Barcău-Borș va fi dat în folosință anul viitor, iar tot tronsonul în 2013.
  • Prima parte a plăților restante către Bechtel va fi realizată într-un termen scurt, imediat după rectificarea bugetară.
  • A fost o negociere destul de dură. Bechtel a înțeles într-un final exigențele statului român.

Emil Boc a precizat că Bechtel va continua lucrările la tronsul 3C Suplacu de Barcău-Borș, care va fi finalizat în următoarea perioadă.
El a precizat, totodată, că s-a luat decizia la nivel politic, ca, imediat, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România să organizeze o licitație pentru tronsonul Gilău-Mihăiești, la care proiectarea este deja efectuată.

Șeful Executivului a adăugat că urmează să fie scos la licitație și execuția tronsonului de la Târgu Mureș la Câmpia Turzii.

capital.ro a arătat încă de săptămâna trecută că americanii de la Bechtel vor mai construi doar 64 de km din Autostrada Transilvania la prețuri mai reduse.

Potrivit unor surse din minister, acordul încheiat de autoritățile române cu americanii prevede reluare lucrărilor la un singur tronson în toamnă și părăsirea autostrăzii, care ar fi trebuit să lege Brașovul de graniță, în 2013.

Șase dintre tronsoanele autostrăzii, respectiv 298 de kilometri, vor rămâne fără constructor, urmând a fi scoase la licitație ulterior.

Singurul tronson care va mai fi făcut de Bechtel este cel dintre Suplacul de Barcău și Borș, unde au fost exacutate deja 42% din lucrări.

Potrivit acordului, Bechtel se angajează să finalizeze în 2012 încă 18 kilometri de autostradă și să dea întregul tronson în folosință în 2013.