De asemenea, în discursul său de la Forumul de afaceri româno-chinez, organizat la sediul Consiliului Chinei pentru Promovarea Comerţului Internaţional, Boc i-a invitat pe investitorii chinezi să participe la licitaţiile pentru construcţia autostrăzii Comarnic -Braşov, după ce contractul cu asocierea Vinci-Aktor a fost reziliat.

‘Sunt pregătite şi în pregătire lucrări de infrastructură în domeniul transporturilor rutiere în parteneriat public-privat, unde investitorii din China sunt aşteptaţi să participe la realizarea acestor proiecte, dacă vorbim despre centura ocolitoare a capitalei României, de alte proiecte în regim de parteneriat public-privat, precum autostrada Sibiu-Piteşti sau Comarnic-Braşov, acestea sunt doar câteva din obiectivele mari de investiţii în domeniul rutier. Sunt convins că şi tronsoane din Autostrada Transilvania, în viitor, vor fi realizate în regim de parteneriat public-privat’, a spus Boc.

Pe 4 august, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat că Bechtel va renunţa la construcţia a şase tronsoane din Autostrada Transilvania, lucrări pe care statul le va scoate din nou la licitaţie, însă negocierile continuă pentru perfectarea unui acord final care va trebui să fie aprobat de Guvern.

De asemenea, luni, la forumul de afaceri, premierul român a subliniat rolul important pe care l-ar putea avea Portul Constanţa şi accesul dunărean al României în dezvoltarea unui nou Drum al Mătăsii.

‘Se vorbeşte tot mai mult de noul Drum modern al Mătăsii. Eu cred că atât România, cât şi China sunt deopotrivă interesate să eficientizeze aceste rute. Dunărea şi Portul Constanţa pot deveni extrem de atractive şi eficiente pentru a îmbunătăţi relaţiile pe care ţările noastre le au’, a explicat şeful Guvernului de la Bucureşti.

În context, el a arătat că şi Strategia Dunării, iniţiată la nivel european, va oferi posibilităţi de finanţare în privinţa transportului dunărean.

‘Strategia Dunării poziţionează România într-o situaţie extrem de favorabilă, de a fi o poartă de intrare în Europa, de a folosi avantajele pe care Portul Constanţa le oferă pentru dezvoltare, o şansă pentru continuarea şi amplificarea relaţiilor noastre bilaterale, prin şansa de a utiliza Portul Constanţa şi Dunărea ca modalitate de relocare a investiţiilor chineze în România. De aceea, această strategie este o prioritate a Guvernului României în raport cu Uniunea Europeană, pentru a-i asigura dezvoltarea’, a mai spus Emil Boc.

Un alt domeniu de investiţii prezentat de Emil Boc este agricultura, ‘un canal extrem de important pentru derularea investiţiilor, care nu a fost suficient fructificat nici de investitorii români, nici de investitorii străini’.

‘Din punct de vedere al agriculturii, România are capacitatea de a produce hrană pentru 80 de milioane de oameni. Ţara noastră are 22 de milioane populaţie’, a spus Boc.

Totodată, în domeniul energiei, ‘posibilităţile sunt extrem de numeroase – de la modalităţile convenţionale, la cele moderne, la energia care se produce astăzi în concordanţă cu noile tehnologii’, a mai spus Boc. Alături de energie, Boc a menţionat şi turismul ca fiind domeniul prioritar pentru Guvern.

‘România are un relief care permite dezvoltarea tuturor tipurilor de turism, iar baza materială şi geografică pe care o avem nu a fost fructificată suficient până în acest moment. România are şi resurse necesare pentru investiţii şi capacitatea de a atrage pe piaţă investitori care să modernizeze acest domeniu, cu şanse asigurate pentru dezvoltare’, a susţinut premierul român.