Boehringer Ingelheim România, afaceri mai mari cu 16%

Afacerile companiei farmaceutice Boehringer Ingelheim România au crescut, în primul semestru, cu 16%, la 44 milioane de lei, pe fondul majorării vânzărilor unor medicamente, a declarat directorul general al companiei, Franz Zinsberger. "În primele şase luni am avut o cifră de afaceri de 44 milioane de lei, cu 16% mai mult faţă de primul semestru 2008, evoluţie susţinută de avansul vânzărilor înregistrate de trei produse cu prescripţie din ariile terapeutice cardiovascular şi s

Afacerile companiei farmaceutice Boehringer Ingelheim România au crescut, în primul semestru, cu 16%, la 44 milioane de lei, pe fondul majorării vânzărilor unor medicamente, a declarat directorul general al companiei, Franz Zinsberger.

„În primele şase luni am avut o cifră de afaceri de 44 milioane de lei, cu 16% mai mult faţă de primul semestru 2008, evoluţie susţinută de avansul vânzărilor înregistrate de trei produse cu prescripţie din ariile terapeutice cardiovascular şi sistemul respirator”, a afirmat Zinsberger.

El a precizat că au existat şi factori care au afectat negativ activitatea companiei, respectiv reducerea cu circa 60% a preţului unui antiinflamator indicat pentru tratamentul artritei reumatoide, în urma aplicării de la 1 aprilie a noi metodologii de calcul al preţurilor pentru produsele cu prescripţie.

„Diferenţa între cursul valutar stabilit de Ministerul Sănătăţii la 4 lei pentru un euro şi 2,9 lei pentru un dolar american şi cursul real a generat în primele şase luni pierderi financiare de 5-7% din cifra de afaceri”, a adăugat Zinsberger.

Boehringer a schimbat modalitatea de calculare a preţului

De asemenea, Boehringer Ingelheim România a schimbat modalitatea de calculare a preţului la medicamente, astfel că în prezent raportează rezultatele reprezentanţei în lei, nu în euro sau dolari cum a procedat până acum.

„La 1 aprilie Ministerul Sănătăţii a decis ca producătorii să vândă medicamentele către distribuitori în lei, astfel că am decis să modificăm şi noi moneda în care calculăm rezultatele”, a arătat reprezentantul companiei.

2009, un an fără lansări

Directorul general al Boehringer Ingelheim România a mai spus că în acest an compania nu va lansa noi produse, iar în 2010 vor fi introduse pe piaţă alte variante pentru două din produsele fără prescripţie ale producătorului.

Boehringer Ingelheim comercializează în România 13 medicamente cu prescripţie şi patru fără prescripţie (OTC).

Grupul german a raportat în 2008 vânzări de 11,6 miliarde de euro, în creştere cu 6% faţă de 2007, când afacerile au fost de 10,9 miliarde euro. Medicamentele cu prescripţie au generat 79% din vânzările totale, restul fiind reprezentat de OTC-uri, produse de uz veterinar şi vânzările către clienţii industriali.

Compania este prezentă în 150 de state.

SURSA: Mediafax