Boeing estimează că, în următorii 20 de ani, la nivel mondial va fi nevoie de peste 36.000 de noi avioane

Constructorul aeronautic american Boeing şi-a îmbunătăţit joi prognozele privind evoluţia pieţei aeronautice mondiale în următorii 20 de ani, estimând că, în întreaga lume, companiile aeriene vor avea nevoie de 36.770 de noi avioane, în valoare de 5.200 miliarde de dolari, transmite AFP.

Noile estimări sunt cu 4,2% mai mari faţă de precedentele prognoze, de 35.280 de noi avioane, în valoare de 4.800 miliarde de dolari, care datau din luna iunie 2013. Motivele care au stat la baza îmbunătăţirii prognozelor sunt creşterea cererii de avioane venite din partea companiilor low cost, dar şi creşterea călătoriilor cu avionul în Asia.

Constructorul american estimează că segmentul avioanelor monoculoar, de genul Boeing 737 sau Airbus A320, ar urma să înregistreze cel mai rapid ritm de creştere, datorită companiilor low cost.

'O flotă de 25.680 de noi avioane va fi necesară pe acest segment, care reprezintă 70% din totalul livrărilor preconizate între 2014 şi 2033', a precizat Boeing. Aproximativ 40% din avioanele monoculoar construite în următoarele două decenii vor fi cumpărate de companiile low cost şi o mare parte din aceste vor fi în China, a apreciat vice-preşedintele pentru marketing de la Boeing, Randy Tinseth.

Pe segmentul avioanelor cu rază mare de acţiune, Boeing mizează pe 8.600 de noi avioane vândute în următorii 20 de ani, dintre care 4.520 pentru avioanele cu capacitate medie (200 până la 300 de locuri), 3.460 pentru aparatele cu o capacitate de 300 până la 400 de locuri şi 620 pentru avioanele de capacitate mare, peste 400 de locuri, precum Boeing 747-8 şi Airbus 380.

Pe regiuni, Boeing se aşteaptă ca Asia-Pacific să fie responsabilă în continuare pentru cea mai mare parte a numărului total de avioane livrate. Un număr total de 13.460 de avioane ar urma să fie livrate companiilor din Asia-Pacific până în 2033, majoritatea avioane monoculoar, faţă de 7.550 de avioane livrate în America de Nord, 7.450 în Europa, 2.950 în Orientul Mijlociu, un nivel similar în America Latină, 1.330 în Rusia /CSI/ şi 1.080 de avioane în Africa.

Rivalul Airbus, în ultimele sale prognoze, publicate în luna septembrie 2013, estima că în perioada 2013-2032 companiile aeriene, companiile de leasing aerian şi transportatorii de marfă vor avea nevoie de un număr total de 29.226 de noi avioane de transport de pasageri şi marfă, în valoare 4.400 miliarde de dolari. O altă diferenţă semnificativă este că Airbus se aşteaptă ca în următorii 20 de ani companiile aeriene din întreaga lume să aibă nevoie de 1.334 de avioane de mari dimensiuni. În schimb, Boeing şi-a revizuit în scădere estimările pentru acest gen de aparate de la 760 de aparate cât estima în luna iunie 2013 până la 620 de aparate conform celor mai recente prognoze.

În prima jumătate a acestui an, Boeing a livrat clienţilor 342 de noi avioane faţă de 303 avioane în cazul Airbus.

SURSA: Agerpres