Potrivit celor mai recente prognoze ale Boeing, companiile aeriene din întreaga lume vor avea nevoie de 42.700 de noi avioane, în valoare de 6.300 miliarde de dolari, în următorii 20 de ani, în creştere faţă de 41.030 de noi avioane, în valoare de 6.050 miliarde de dolari, cât estima în urmă cu un an.
Grupul american estimează că 31.360 de noi avioane, în loc de 29.530 de noi avioane cât estima anterior, vor fi livrate pe segmentul monoculoar, ‘vaca de muls’ a celor doi mari producători mondiali de avioane (Boeing şi Airbus) şi totodată cel mai popular tip de avion pentru companiile low-cost. De asemenea, Boeing şi-a îmbunătăţit estimările referitoare la cererea mondială pentru avioane de marfă, până la 980 de noi avioane faţă de 920 de avioane în urmă cu un an, pe fondul creşterii comerţului electronic, în special în China.
În schimb, Boeing şi-a revizuit în jos estimările referitoare la avioanele de mari dimensiuni, cu 140 de aparate, până la 8.070 de avioane. Tot în jos au fost revizuite şi estimările Boeing privind cererea de avioane regionale, până la 2.320 de livrări.
Vicepreşedintele Boeing, Randy Tinseth, a subliniat că prognozele Boeing ar putea fi revizuite dacă avioanele regionale vor deveni mult mai eficiente sau costurile pentru operarea lor se vor reduce. ‘De fiecare dată când acest lucru se întâmplă, cererea va merge acolo unde este cel mai mic cost potenţial’, a spus Randy Tinseth.
Estimările celor de la Boeing subliniază dependenţa sectorului aeronautic de pieţele emergente, în general, şi de China în special, ceea ce face producătorul american de avioane vulnerabil la o eventuală escaladare a tensiunilor comerciale dintre Washington şi China. Anul trecut, aproape un sfert din avioanele produse de Boeing au fost livrate unor clienţi din China, una dintre pieţele aeronautice cu cel mai puternic ritm de creştere din lume.
Într-o conferinţă de presă, Randy Tinseth a spus că în următorii 10-15 ani China va devansa SUA din poziţia de cea mai mare piaţă aeronautică internă. În schimb, Tinseth a refuzat să comenteze consecinţele deciziei Washingtonului de a impune tarife vamale importurilor chineze. ‘Ne vom concentra pe ceea ce putem controla’, a spus Tinseth.
La începutul acestei luni şi constructorul aeronautic european Airbus şi-a îmbunătăţit estimările privind cererea mondială de avioane de pasageri şi cargo în următorii 20 de ani. Airbus estimează că în perioada 2018-2037, la nivel mondial, va fi nevoie de 37.390 de avioane de pasageri şi cargo noi, în valoare de 5.800 miliarde dolari, cu 7% (sau 2.500 de aparate) mai mult decât cele 34.900 de aparate în valoare de 5.300 miliarde de dolari cât estima anul trecut. Producătorul european susţine că principalii factori care vor sta la baza acestei cereri vor fi creşterea consumului privat în economiile emergente, veniturile disponibile mai mari şi dublarea clasei mijlocii la nivel mondial.AGERPRES