Boeing va efectua, marţi, primul test de zbor al aeronavei 787 Dreamliner, cu o întârziere de doi ani şi jumătate faţă de termenul stabilit iniţial, avionul eficient din punct de vedere energetic fiind considerat esenţial pentru viitorul financiar al grupului american, transmite Mediafax.Construcţia aparatului din fibră de carbon şi titan, care va permite economii de ordinul milioanelor de dolari prin consumul redus de carburanţi şi costurile mici de întreţinere, a fost întârzi
Boeing va efectua, marţi, primul test de zbor al aeronavei 787 Dreamliner, cu o întârziere de doi ani şi jumătate faţă de termenul stabilit iniţial, avionul eficient din punct de vedere energetic fiind considerat esenţial pentru viitorul financiar al grupului american, transmite Mediafax.
Construcţia aparatului din fibră de carbon şi titan, care va permite economii de ordinul milioanelor de dolari prin consumul redus de carburanţi şi costurile mici de întreţinere, a fost întârziată de deficitul de componente, greşeli de proiectare şi o grevă de două luni.
Un avion mult aşteptat
„Acest prim zbor va crea percepţia necesară că programul a revenit la normal”, a declarat Richard Aboulafia, analist la compania de cercetare a pieţei Teal Group, care a adăugat că rezultatul final este încă departe.
Transportatorii aerieni au primit bine conceptul unui avion de dimensiuni medii, care ar urma să transporte circa 250 de pasageri pe distanţe lungi.
Operatorii au comandat deja 840 de astfel de aparate, în valoare totală de 140 de miliarde de dolari, de la intrarea lor în fabricaţie, în 2004. Producţia a fost amânată de cinci ori în ultimii trei ani, iar primul zbor a fost la rândul său întârziat de şase ori.
Concurenţa nu stă degeaba
Între timp, compania Airbus, divizie a grupului european EADS, a atras cumpărători pentru aeronava concurentă A350, care va fi şi ea construită în principal din materiale care au în componenţă carbon.
Boeing a anunţat că primul avion 787 va fi livrat companiei japoneze All Nippon Airways în trimestrul patru din 2010, cu o întârziere de peste doi ani faţă de termenul iniţial, luna mai 2008.
Majoritatea analiştilor consideră că testele de zbor de către Boeing vor depăşi 12 luni, având în vedere că este vorba de un nou avion şi o nouă metodă de construcţie.
SURSA: Mediafax