Operatorul aerian Blue Air nu are prea multe şanse pentru a mai reveni în piaţă, consideră preşedintele Consiliului Concurenţei. „Îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii”, a spus acesta.
Românii plătesc mai mult pentru biletele de avion, iar un motiv pentru acest lucru este dispariţia companiei Blue Air de pe piaţă, afirmă preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.
Bogdan Chiriţoiu: Sunt mai multe motive pentru scumpirea biletelor de avion, dar parte din explicaţia creşterii în România este dispariţia Blue Air
El crede că, deşi există un plan de restructurare, sunt şanse mici ca Blue Air să mai redevină un operator aerian fiabil în perioada următoare.
„Teoretic, avem plan de restructurare şi la Blue Air. În realitate, îmi e greu să cred că Blue Air poate să redevină fiabil. O companie aeriană care nu zboară de luni de zile… cam cum ar fi situaţia? Avioane nu a avut niciodată, iar acum nici nu zboară.
Deci ce s-ar putea întâmpla acolo? Personal îmi pare rău, cred că era bine în piaţa românească să avem un operator, Blue Air era al treilea operator, sau era în top 3, dar era mai mare decât Tarom înainte de criză, cota lor de piaţă s-a mutat la Wizz Air, preţurile au crescut.
Nu spun că au crescut numai din cauza dispariţiei Blue Air, dar reducerea concurenţei prin dispariţia Blue Air cu siguranţă a afectat preţurile. Sunt mai multe motive pentru care au crescut biletele de avion, au crescut în toată Europa, nu numai la noi, dar parte din explicaţia creşterii la noi este şi dispariţia Blue Air.
Deci, îmi pare rău că nu s-a reuşit salvarea acestei companii”, a afirmat Bogdan Chiriţoiu sâmbătă, 20 mai, aflat la Sinaia pentru o conferinţă.
Cum arată viitorul pentru TAROM şi CFR Marfă?
Preşedintele Consiliului Concurenţei a comentat şi pe marginea problemelor regăsite la companiile TAROM şi CFR Marfă.
„La Tarom, încercăm să terminăm în lunile următoare, iar planul de restructurare să fie agreat de Comisia Europeană. Idem la CFR Marfă, unde ideea este de a crea o nouă companie, deci de a extrage din actualul CFR Marfă partea viabilă.
Asta înseamnă contractele care sunt profitabile şi echipamentele – locomotive şi vagoane – necesare pentru derularea acestor contracte viabile, iar restul vor fi vândute ca să acopere datoriile pe care le are CFR Marfă către stat”, a explicat Bogdan Chiriţoiu.