Bogdan Dobre, CEO Holcim: „Direcționăm 70% din bugetul nostru de cercetare și dezvoltare pentru conceperea de produse și soluții sustenabile, cu amprentă redusă de CO2”

Gigantul român din industria cimentului a înregistrat pentru anul 2020 o cifră de afaceri de 1,6 miliarde de lei, în creștere cu peste 100 milioane față de anul 2019. Pentru anul 2021, CEO-ul Holcim România, Bogdan Dobre, estimează o încetinire a ritmului de creștere. Compania și-a axat investițiile către modernizarea și eficientizarea echipamentelor, mai ales la capitolul energetic.

Bogdan Dobre este CEO-ul Holcim România și Merket Head pentru Republica Moldova. A declarat, pentru revista CAPITAL „Top 300 Companii din România”, că 70% din bugetul de cercetare și dezvoltare al Holcim este direcționat către conceperea de produse și soluții sustenabile, cu amprentă redusă de CO2. În localitatea Tunari din județul Ilfov Holcim a lansat o nouă stație ecologică de betoane, unde vor fabrica „betoane verzi”, cu 30% mai puține emisii de CO2.

Statia de betoane ecologica Holcim Tunari

CAPITAL: Care este cifra de afaceri prognozată pentru anul 2021? Ce profit prognozați la finalul acestui an?

Bogdan Dobre: Deși suntem în cel de-al doilea an de criza sanitară și este dificil sa facem predicții, estimăm o încetinire a ritmului de creștere.

CAPITAL: Care este bugetul de investiții pentru 2021? Dar pentru anul 2022? Care sunt cele mai importante investiții pe care compania dvs. le-a realizat în acest an?

Bogdan Dobre: La nivel local, am făcut și continuăm să facem investiții, astfel încât să putem moderniza și eficientiza, în special din punct de vedere energetic, toate echipamentele pe care le folosim în operațiunile grupului Holcim România. În contextul actualelor probleme climatice, direcția, inclusiv la nivel de internațional, este să înlocuim treptat și cât mai repede
resursele naturale cu resurse alternative de materii prime și energie.

Mai mult, pentru a accelera tranziția către un mediu construit mai verde, am ales să direcționăm 70% din bugetul nostru de cercetare și dezvoltare pentru conceperea de produse și soluții sustenabile, cu amprentă redusă de CO2. Această acțiune se aliniază obiectivelor noastre de sustenabilitate. Obiectivele includ: dezvoltarea și utilizarea produselor cu emisii reduse sau fără emisii de carbon; recuperarea resurselor prin implementarea economiei circulare și conservarea resurselor naturale; inovații constante la nivel de soluții și tehnologii.

Recent am lansat și o nouă stație ecologică de betoane, în localitatea Tunari (jud. Ilfov), unde vom fabrica și comercializa gama noastră de betoane verzi, cu 30% mai puține emisii de dioxid de carbon. Unitatea este cea de-a 19-a din țară, și face parte din strategia pe care o avem pe termen lung prin care sa asigurăm tranziția către un mediu construit sustenabil.

CAPITAL: Care sunt cele mai importante provocări pe care le-ați înfruntat în acest an?

Bogdan Dobre: Sectorul de construcții a fost unul dintre puținele sectoare care au continuat să aibă activitate chiar și în timpul crizei sanitare. La nivel de business, proiectele de construcții deja începute și-au păstrat dinamica, iar Holcim, ca furnizor de materiale și soluții integrate, și-a continuat activitatea în același ritm cu cel al pieței, dar cu mai multă grijă, mai ales pentru că a trebuit să ne adaptăm noului context și să găsim metode să ne desfășurăm activitate astfel încât să asigurăm, în primul rând, sănătatea și siguranța angajaților.

Am luat în calcul, de la bun început, multiple scenarii în ceea ce privește evoluția pandemiei și ne-am adaptat în mod constant planurile de business. Tocmai de aceea, indiferent de ce ne așteaptă pe final de an, ne vom asigura că toate proiectele sunt desfășurate fără întârzieri și ne respectăm angajamentele luate față de clienți, parteneri și angajați.

CAPITAL: Care sunt cele mai importante realizări ale ultimului an?

Bogdan Dobre: Cu siguranță, cea mai importantă realizare din acest an pentru Holcim este lansarea noului model de business – ECONCEPT – promisiunea noastră pentru dezvoltare sustenabilă și tranziție către un mediu construit mai verde.

ECONCEPT a fost realizat în linie cu angajamentul “Net-Zero” asumat de Grupul Holcim anul trecut, prin care se dorește scăderea cu 20% a emisiilor CO2 până în 2030 și neutralizarea emisiilor de carbon până în 2050.
Bazat pe o ofertă comercială inovatoare și sustenabilă, ECONCEPT include direcții trei complementare, bazate pe: o gamă de produse și soluții verzi – ECO Soluții, servicii de consultanță și instrumente pentru construcția de proiecte sustenabile – ECO Soluții, dar și un sistem standardizat de evaluare și certificare a performanțelor climatice a produselor din portofoliu – ECO Scor.

Cele mai importante produse lansate odată cu ECONCEPT, sunt EcoPlanet, cimentul verde, cu emisii de CO2 reduse cu peste 40% și ECOPact, prima gamă de betoane verzi din industrie, cu emisii reduse de CO2 de peste 30%. De asemenea, Holcim România este prima companie de la nivelul industriei materialelor de construcții care a dezvoltat un sistem de evaluare a impactului climatic al produselor sale, numit Eticheta Verde, sprijinind astfel dezvoltatorii, beneficiarii și autoritățile din domeniu să facă pași importanți pentru a construi sustenabil.

De asemenea, am lansat la nivel local mai multe servicii de asistență precum: Life Cycle Assessment – care determină ciclul de viață al clădirilor și evaluează impactul asupra mediului asociat fiecăreia dintre etapele unui proiect de construcții; Simulatorul de Amprentă CO2; servicii de consultanță și expertiză ECO în domeniul sustenabilității și consultanță tehnică pentru alegerea produselor.

CAPITAL: Dacă ar fi să vă caracterizați compania într-o singură frază, care ar fi aceea?

Bogdan Dobre: Holcim reprezintă o echipă de profesioniști hotărâți să schimbe, prin produsele și serviciile pe care le dezvoltă și promovează, modul în care se construiește – cu grijă și responsabilitate față de generațiile următoare.