"S-au făcut deja reformele. Nu vom mai avea măsuri structurale la cheltuieli, dar vom opri risipa", declară Drăgoi. Potrivit afirmaţiilor sale, la nivelul Ministerului Finanţelor Publice s-a creat Inspecţia Economico – Financiară, cu ajutorul căreia se va opri risipa. "Va fi ca un corp de control al ministrului Finanţelor, urmând să verifice cheltuirea banilor în instituţiile statului. Nu se va suprapune în atribuţii cu Curtea de Conturi. Curtea verifică instituţiile şi autorităţile publice, noi vom merge la societăţile de stat", arată Drăgoi. Ministrul Finanţelor consideră importantă introducerea costului standard, care va permite instituţiei să verifice dacă instituţiile statului au cheltuieli similare.
Noul şef al finanţelor publice se declară împotriva cheltuielilor făcute de autorităţile şi instituţiile publice pentru achiziţia de autovehicule, mobilier şi birotică, afirmând că Inspecţia Economico – Financiară va face verificări şi în această privinţă la societăţile de stat. Astfel de achiziţii au fost, de altfel, interzise în ultimii ani, dar interdicţia a fost încălcată în fiecare an de numeroase instituţii şi autorităţi publice.
Din 2009, în urma negocierilor cu FMI pentru limitarea cheltuielilor publice, Guvernul a interzis autorităţilor şi instituţiilor publice să mai achiziţioneze, să preia în leasing sau să închirieze autoturisme, mobilier şi aparatură birotică, interdicţie menţinută şi în 2010 şi 2011. Totuşi, instiituţiile publice au continuat să cumpere în 2010 astfel de bunuri de peste 175 milioane de euro, mai mult decât în 2009, iar în 2011 de peste 200 milioane de euro, multe achitziţii făcându-se prin negociere directă sau licitaţie cu o singură ofertă. Şi pentru 2012 se permite, potrivit bugetului, o creştere cu 10 milioane de euro a acestor cheltuieli.