Bogdan Popescu și-a dat demisia din funcția de director general al TAROM
Directorul general al TAROM, Bogdan Popescu, a demisionat la numai două luni după ce a fost numit în funcție, în octombrie 2023. Informația a fost confirmată vineri, pe 29 decembrie, de surse sindicale. Acestea au precizat că demisia le-a fost confirmată de membrii Consiliului de Administrație al companiei, notează Agerpres.
Surse oficiale au precizat pentru PRO TV că acesta le-a transmis foștilor colegi un mesaj în care îi informează că ”în perfect sincron cu echipa de conducere”, a decis să lase ”la latitudinea Consiliul de Administrație numirea la începutul anului viitor a unui nou Director General, care să continue proiectele începute și să conducă compania în noua perioadă a redresării și restructurării”.
Bogdan Popescu nu a menționat motivul pentru care a luat această decizie.
Săptămâna trecută, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, în Parlament, că are încredere în Bogdan Popescu că va reuşi să repună „pe picioare” compania. Oficialul a adăugat că „în 2024 vor fi semne pozitive economic în ceea ce priveşte TAROM”.
TAROM a a finalizat negocierile privind achiziționarea a două aeronave noi Boeing 737 Max
La mijlocul lunii decembrie, TAROM a finalizat negocierile privind achiziționarea a două aeronave noi Boeing 737 Max. Joi, 28 decembrie, conducerea companiei a semnat Scrisorile de Intenție pentru viitoarele contracte de leasing. Prin securizarea celor două aeronave, toate condițiile impuse de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi îndeplinite, conform declarațiilor directorului general demisionar al TAROM, Bogdan Popescu, transmise vineri angajaților.
„Astăzi este ultima zi lucrătoare a anului 2023, un bun prilej de bilanţ, dar şi de revizuire a planurilor pentru viitor. La mijlocul lunii decembrie 2023, TAROM a concluzionat negocierile pentru achiziţionarea a două aeronave noi Boeing 737 Max, fiind agreate Scrisorile de Intenţie pentru semnarea viitoarelor contracte de leasing cu vânzătorul aeronavelor.
Pe data de 14 decembrie, Consiliul de Administraţie a validat scrisorile şi le-a transmis Adunării Generale a Acţionarilor care, la rândul ei, a aprobat în data de 20 decembrie semnarea acestora de către management. Ieri, 28 decembrie 2023, scrisorile au fost semnate, fapt care înscrie compania TAROM ferm pe traiectoria restructurării şi modernizării. Prin securizarea celor două aeronave, care va fi formalizată prin contractele de leasing în următoarele 6-8 săptămâni, toate condiţiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost îndeplinite.
De altfel, Comisia a fost informată despre concluzionarea discuţiilor privind cele două aeronave şi, implicit, despre securizarea aportului de capital propriu al TAROM, ca parte a planului de restructurare. De asemenea, au fost clarificate ultimele întrebări ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizată a acestuia fiind trimisă la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor şi al Consiliului Concurenţei”, se arată în mesajul directorului, obţinut de Agerpres.
Parametrul economic principal al companiei depășește nivelul convenit
În plus, afirmă Bogdan Popescu, parametrul economic principal al activității companiei, respectiv veniturile per pasager, depășește nivelul convenit în cadrul planului de restructurare. Acest lucru demonstrează viabilitatea planului și consolidează poziția solidă a companiei pe o traiectorie economică în creștere.
„Astfel, nu mai există niciun obstacol în aprobarea de către Comisie a ajutorului de stat pentru restructurare, cel mai probabil în trimestrul I al anului viitor, odată acest ajutor aprobat fiind exclusiv la latitudinea Guvernului României deblocarea sumelor corespunzătoare şi implementarea efectivă a planului agreat”, susţine el.
Directorul demisionar al TAROM a adăugat că în 2024, vor fi retrase din serviciu avioanele A318.
„Trebuie menţionat, însă, că există la momentul actual mai multe scenarii referitoare la momentul şi modul înlocuirii acestor avioane, capacitatea de transport disponibilă pe piaţă fiind deosebit de limitată pentru moment, iar necesităţile operaţionale ale TAROM pentru 2024 fiind semnificative”, a transmis acesta.
Oportunitățile anului 2024
Bogdan Popescu a precizat că în anul 2024 vor apărea numeroase oportunități pentru care compania s-a pregătit intens în ultimele săptămâni, cum ar fi:
- evenimentele sportive ale anului 2024 (Campionatul European de Fotbal şi Olimpiada de la Paris);
- sezonul turistic al verii 2024 pentru care TAROM are cereri de zboruri charter de peste 70 milioane de euro şi pe care încearcă să le satisfacă în limita capabilităţilor sale operaţionale curente;
- migrarea flotei de avioane jet către avioane mai eficiente şi de capacitate mai mare, odată cu retragerea din serviciu în cursului anului 2024 a avioanelor A318;
- lansarea orarului de vară 2024, care are în vedere deservirea mai bună a rutelor pieţei interne,
- capitalizarea oportunităţilor sezoniere de pe piaţa externă şi creşterea gradului de folosire a actualelor aeronave cu cel puţin 60-90 de minute zilnic pentru fiecare aeronavă, fapt ce se va traduce în venituri suplimentare de peste 20 de milioane de euro;
- consolidarea strategiei comerciale, lansarea noului site TAROM (în decursul lunii ianuarie);
- creşterea gradului de interacţiune cu clientul final şi personalizarea ofertelor lansate în piaţă, pentru a se potrivi cât mai bine profilului de client cărora li se adresează;
- creşterea semnificativă a generării veniturilor din activităţi conexe, inclusiv cargo.
„Toate aceste priorităţi, în contextul continuării bunelor practici ale companiei în plan operaţional, al siguranţei şi securităţii sau al activităţilor de întreţinere şi reparaţii, cât şi al implementării viitorului plan de restructurare, vor plasa compania pe o traiectorie ascendentă care, în 2025, o va poziţiona în mod solid ca una dintre companiile de referinţă ale României şi ale industriei aviatice din centrul Europei”, a adăugat Bogdan Popescu.
Acesta a adăugat că numirea unui nou director general va fi decisă de Consiliul de Administrație la începutul anului 2024.
„În ceea ce mă priveşte, sunt bucuros că am putut contribui la ceea ce sperăm cu toţii că este punctul de inflexiune de care TAROM are nevoie în procesul de redresare şi, în perfect sincron cu echipa de conducere, am decis să las la latitudinea Consiliului de Administraţie numirea la începutul anului viitor a unui nou director general, care să continue proiectele începute şi să conducă compania în noua perioadă a redresării şi restructurării”, a conchis el.
Cine este Bogdan Popescu?
Bogdan Popescu este un manager cu o experiență de 25 de ani la Metro, Shell și Microsoft. Acesta și-a prezentat demisia din postul de director general al TAROM. A fost numit în această poziție la sfârșitul lunii octombrie, relatează Ziarul Financiar.
În cursul anului 2021, a îndeplinit rolul de Președinte al Consiliului de Administrație al Avioane Craiova SA. Bogdan Popescu este absolvent al Facultății de Drept a Universității București. A urmat, de asemenea, programul EMBA la Asebuss.