"De ieri (luni – n. r.) am ridicat pe site-ul ministerului, la Transparenţă publică, modificarea Hotărârii de Guvern ce permite reînfiinţarea birourilor de promovare turistică externă. Au fost închise în 2017. Din punctul meu de vedere, a fost o greşeală foarte mare pentru că s-a mers pe această metodă. Dacă nu funcţionau, trebuiau luate măsuri pentru a deveni eficiente. Din păcate, s-a ales închiderea lor. A trebuit să treacă o perioadă de timp până să încercăm să le redeschidem. Astfel că, până la sfârşitul anului, vor fi redeschise. Vorbim deja de 20 de astfel de noi puncte de promovare. În fiecare astfel de punct de promovare o să avem doi oameni. Înainte era unul, total ineficient, pentru că omul respectiv trebuie să plece în concediu, mai are şi concedii medicale, trebuia să facă şi raportări, deci nu prea avea timp să se ocupe de relaţia cu touroperatorii", a explicat Trif, citat de Agerpres.
Acesta a precizat că va fi organizat "un concurs deschis" pentru angajarea de personal pentru aceste birouri, vor fi nişte criterii transparente, care vor fi puse la punct împreună cu reprezentanţi de la Ministerul Afacerilor Externe, "pentru a ne asigura că oamenii care vin acolo sunt profesionişti şi ştiu să facă treaba".
"Am discutat cu touroperatorii în ultima perioadă şi aşteptau acest lucru, pentru că de un an de zile nu au cu cine să ţină legătura", a subliniat ministrul Turismului.
Potrivit acestuia, vor fi înfiinţate 40 de posturi pentru promovare externă, 10 posturi pentru intern, deoarece trebuie făcute raportări, "trebuie să ţină cineva legătura cu ei", şi cinci posturi pentru biroul de promovare internă.
"Vor fi scoase la concurs posturile. Va fi o procedură transparentă. Vor fi oameni cu experienţă. Până la sfârşitul anului o să fie deschise toate (cele 20 de birouri de promovare externă – n. r.). Or să fie implicaţi şi cei din mediul privat. O să avem un studiu în spate, o să spunem că au reieşit 20 de ţări, de oraşe, şi o să ne consultam şi cu mediul privat şi, la sfârşit, o să decidem împreună", a adăugat Trif.
Referitor la afirmaţiile fostului ministru al Turismului Mircea Titus Dobre, care i-a cerut demisia printre altele pentru reorganizarea ministerului şi înfiinţarea a 56 de posturi publice "inutile, pentru clientelă", Trif a menţionat că nu are ce să-i răspundă unui ministru care voia să promoveze ministerul cu imaginea oii.
"Dobre este cel mai fervent critic al meu şi al Ministerului Turismului în ultima perioadă. Ce pot să-i răspund unui ministru care voia să promoveze Ministerul Turismului cu imaginea oii?! El nu făcea diferenţa între Ministerul Agriculturii şi Ministerul Turismului. (…) A desfiinţat birourile externe, a desfiinţat biroul de înscriere proiecte în minister. Nu mai avem aceste birouri. Le reînfiinţăm acum. Este o aberaţie să desfiinţezi o astfel de direcţie pentru că întotdeauna trebuie să-ţi completezi bugetul din fonduri nerambursabile", a spus Bogdan Trif.
Titus Dobre a scris marţi, pe pagina sa de Facebook, că, la cinci luni de la înlocuirea sa, toate realizările unui an de muncă au fost distruse, iar Bogdan Trif "se poate lăuda cu următoarele cifre: 5 luni, 56 de posturi publice inutile, înfiinţate pentru clientelă, un subsecretar de stat, un articol din Constituţie încălcat, două articole din Regulamentul Camerei Deputaţilor încălcate, trei legi blocate".
"Îi cer demisia pentru proiectul de reorganizare a Ministerului Turismului – ce poate fi consultat de oricine accesează site-ul instituţiei prin înfiinţarea a peste 56 de posturi publice nejustificate în organigrama Ministerului, plus un subsecretar de stat, în condiţiile în care #BogdanTrif, timp de cinci luni, nu a făcut nimic în afară de a bloca Programul de Guvernare. La rectificarea bugetară din vară va trebui să ceară bani Ministerului Finanţelor Publice pentru toate posturile publice nou înfiinţate", a scris Dobre.