Mihai Fifor critică îndemnul lui Călin Georgescu de a boicota supermarketurile
Mihai Fifor, reprezentant al Partidului Social Democrat, a afirmat că patriotismul economic nu se face cu boicoturi, ci prin acțiuni concrete. Potrivit acestuia, propunerea unor „guru” ai politicii românești de a boicota rețelele de supermarketuri este o idee lipsită de fundament, o simplă abordare populistă.
„Patriotismul economic nu se face cu boicoturi. Se face cu fapte! Soluţia propusă de unii ‘guru’ ai politicii româneşti, de a boicota lanţurile de supermarketuri, este doar o aiureală populistă. Nu boicotul rezolvă problema, ci alegerea conştientă şi consecventă de a susţine producătorii români”, a scris el pe Facebook.
Social-democratul a mai precizat că adevăratul patriotism economic constă în achiziționarea produselor românești de pe rafturi, susținând astfel direct fermierii, producătorii locali și afacerile autohtone.
„Ca senator PSD, am susținut și votat în 2016 Legea nr. 150/2016, care impunea prezența la raft a minimum 51% produse românești din lanțul scurt de aprovizionare, o măsură concretă menită să susțină fermierii și producătorii locali și să încurajeze consumul de produse autohtone”, a afirmat acesta.
Mihai Fifor a afirmat că PSD promovează de ani de zile patriotismul economic prin campanii și politici publice menite să sprijine economia națională. El a subliniat că nu este nevoie de teme populiste preluate, gesturi teatrale sau retorică goală, ci de acțiuni concrete care să aducă rezultate vizibile. Potrivit acestuia, fiecare alegere făcută în fața raftului are un impact.
Senatorul PSD a conchis afirmând că responsabilitatea și patriotismul se demonstrează prin fapte, nu prin declarații zgomotoase.
Cum putem susține, cu adevărat, producătorii români
În contextul apelului lansat de Călin Georgescu, care îndeamnă cetățenii să boicoteze supermarketurile pe 10 februarie și să cumpere doar din piețe și de la producători locali, este important să analizăm eficiența și impactul real al acestei inițiative.
Valentin Preda, CEO al Bursei Române de Afaceri și coordonator al programului Citizen Diplomacy – Dialog pentru România, subliniază că o astfel de măsură ar putea avea consecințe semnificative asupra prezenței produselor românești în marile lanțuri de retail.
“În locul unui boicot, ar fi mai constructiv să încurajăm consumatorii să aleagă produse românești, indiferent de locul de achiziție, susținând astfel economia locală și producătorii autohtoni și să incurajăm antreprenorii români să investească in businessuri de la egal la egal cu investitorii străini”, a declarat acesta.
Această inițiativă, cu un evident caracter propagandistic, riscă să afecteze tocmai producătorii români care au reușit să-și listeze produsele în marile lanțuri de hypermarketuri. Mai mult, data aleasă, 10 februarie, coincide cu o zi de luni – ziua cu cel mai scăzut trafic al săptămânii în marile magazine.
Cel mai probabil, în zilele următoare vor apărea imagini cu hypermarketuri aparent „goale”, acompaniate de titluri și mesaje menite să sugereze un succes al boicotului. Mai multe puteți citi aici.