După mai bine de o lună în care cardul de sănătate nu a funcţionat, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate aduce şi veşti bune. O echipa de specialişti a lucrat zi şi noapte la remedierea situaţiei, iar acum blocajul pare să fi ajuns la final.
Începând cu data de 6 august 2019 a fost reluată funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), informează Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Astfel, conform reglementărilor legale, furnizorii de servicii medicale vor raporta online, în 3 zile lucrătoare de la prestarea serviciului medical, iar serviciile medicale vor fi semnate cu cardul, anulându-se astfel dispozițiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indiponibila online.
Din dată de 1 august 2019, mare parte dintre problemele sistemului informatic au fost remediate de către echipa mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și parteneri care au contribuit la punerea în funcțiune a sistemului informatic. Din 1 august și până în prezent, echipa tehnică a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare.
Până la finalizarea unor contracte care să asigure mentenanța pentru toate componentele PIAS, echipa mixtă de specialiști va continuă operațiunile de monitorizare și consolidare ale platformei. Procedurile de achiziție a mentenanței au fost elaborate și urmează să fie demarate în cel mai scurt timp, mai precizează CNAS.
„Mulțumesc echipei de specialiști care a lucrat, zi și noapte, timp de aproape două săptămâni pentru a depista și remedia problemele sistemului informatic. Această situație nu trebuie să se mai repete, trebuie să existe servicii de mentenanță care să asigure bună funcționare a tuturor componentelor sistemului și orice problema indentificată să fie rezolvată punctual, la timp, astfel încât să nu mai provoace blocaje. Îmi cer scuze pacienților și furnizorilor pentru problemele cauzate de disfuncționalitățile din sistem mai bine de o luna. Am demarat întâlniri cu reprezentanți ai organizațiilor profesionale din domeniul sănătății pentru a identifica împreună soluții care să ducă la debirocratizarea medicilor și, implicit, la creșterea calității actului medical. Trebuie să facem în așa fel încât, în timpul unei consultații, medicul să acorde mai mult timp pacientului și mai puțin pentru treburile birocratice”, a declarat Vasile Ciurchea, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.