Forma finală a noii taxe auto va avea mai multe „componente”, însă acestea nu vor intra concomitent în vigoare la 1 ianuarie 2019, potrivit ministrului, citat de hotnews.ro. „Aşa cum am spus de nenumărate ori, nu este vorba de o taxă de poluare, sau timbru de mediu sau o altă denumire care să includă cuvântul taxă. În schimb, am susţinut şi susţin în continuare că poluatorul plăteşte şi nu numai în cazul emisiilor de CO2, şi în cazul deşeurilor şi în celelalate cazuri, cel care poluează trebuie să plătească. În interiorul grupului de lucru din care fac parte specialişti ai Ministerului Mediului, Administraţiei Fondului de Mediu, ai RAR-ului, Ministerului Transporturilor, Finanţelor (…) au încercat să găsească o formă finală consultând cei doi producători de autovehicule din România şi cei care în decursul anilor au reuşit să ne îndrume fiind specialişti în domeniu şi care la ora actuală au diverse firme de consultanţă, astfel încât să nu găsim o formă a unei eventuale contribuţii pe care cetăţeanul ar trebui să o plătească atunci când emisiile de CO 2 ar trebui depăşite, când cilindreea folosită la autovehicul are o anumită capacitate care poate s producă emisii şi norma de poluare”, a explicat ministrul ieri, la Ploiești, scrie Digi24.ro.
„Forma finală se apropie. Pentru a putea să fie implementată această contribuţie nu va însemna o singură componentă, cu mai multe componente, să aibă loc şi informare a cetăţenilor, şi poate includerea în acest program a unei perioade de graţie pentru acomodare, pentru informare şi să poată da posibilitatea cetăţenilor să poată, într-un timp mai scurt sau mai lung, să ia o decizie cu propriul autovehicul care este mai vechi e zece ani care poluează şi în felul acesta să le dăm posibilitate să îşi achiziţioneze un autovehicul nepoluant”, a declarat Graţiela Gavrilescu.