Trei milioane de români nu au primit niciun ban! ANRE a scos totul la iveală
Așadar, vicepreședintele ANRE a declarat că un furnizor mare nu a aplicat nici schema de compensare și nici schema de plafonare.
„Un furnizor mare nu a aplicat nici schema de compensare și nici schema de plafonare pentru cei aproape 3 milioane de clienți din portofoliu”, a declarat Zoltan Nagy-Bege la Antena 3.
De asemenea, vicepreședintele ANRE a spus că acest furnizor de energie electrică nici măcar nu a făcut calculele, spre deosebire de alte companii care au emis facturi greșite.
„I-am aplicat amenzi și noi, și ANPC-ul”, a mai spus Zoltan Nagy-Bege, punctând că problema a fost la facturile din octombrie, noiembrie și decembrie 2021.
În scandalul facturilor gigantice la energie a intervenit și președintele ANRE
Dumitru Chiriță, șeful ANRE, a declarat că, în privinţa măsurilor pe care le poate lua ANRE pentru a evita problemele privind facturarea, era legată de mâini și de picioare pentru că, de la 1 iulie 2020, Autoritatea nu mai reglementează preţul de furnizare al gazelor naturale. Cât privește curentul electric, nici aici ANRE nu mai are putere peste clienţii casnici, de la 1 ianuarie 2021.
Chiriță a precizat că singurul rol al ANRE se constituie doar la aprobarea tarifelor reglementate pentru serviciile de distribuţie, de transport şi de sistem a energiei electrice şi gazelor naturale.
Președintele ANRE este de părere că formularele de contractele de furnizare a energiei electrice şi a gazelor naturale au la bază manifestarea de voinţă a părţilor contractante, dobândind putere de lege. Astfel, părţile îşi asumă toate clauzele contractuale, obligaţiile şi drepturile financiare care decurg din acestea.
„Odată cu liberalizarea, ANRE a emis o serie de acte normative secundare, stabilind furnizorilor de energie electrică şi gaze naturale atât drepturi, cât şi obligaţii în desfăşurarea activităţii pentru care au primit licenţă de la noi.
Astfel, fiind gestionarii contractelor de furnizare a energiei electrice şi a gazelor naturale, dar şi ai facturilor emise, inclusiv consumurilor menţionate în acestea, furnizorii au obligaţia formulării de răspunsuri la reclamaţiile clienţilor finali, fiind inserate obligaţii în acest sens în reglementările emise de noi”, a subliniat Chiriţă.