Peste 90% din firme dau bonus de Sărbători

Angajații din România așteaptă, ca în fiecarer an, un bonus de Sărbători. Peste 90% dintre companiile din România au planuri de a oferi bonusuri în contextul sărbătorilor de Crăciun și Anul Nou, conform rezultatelor unui studiu de opinie privind situația pe piața forței de muncă. Valoarea acestor bonusuri se situează, în majoritatea cazurilor, între 1.000 și 1.500 de lei.

Conform cercetării Frames, 34,8% dintre manageri intenționează să ofere prime salariale sau cadouri. 30,4% au în vedere tichete cadou și prime salariale: În timp ce 26,1% se orientează exclusiv către tichete cadou. Doar 8,7% dintre întreprinderi au decis să nu ofere astfel de beneficii în perioada de final de an.

În ceea ce privește cuantumul bonusurilor, majoritatea antreprenorilor și managerilor intervievați (44,4%) au indicat că intenționează să ofere beneficii cuprinse între 1.000 și 1.500 de lei. În timp ce 16,7% au menționat că vor acorda sume cuprinse între 2.000 și 2.500 de lei.

Un procent similar a declarat că vor oferi bonusuri situate între 300 și 1.000 de lei. Cu majoritatea respondenților provenind din domeniul IMM-urilor. În contrast, doar 5,6% dintre aceștia au indicat că vor oferi bonusuri simbolice, cu sume de până în 300 de lei.

„Cercetarea arată că cele mai mari bonusuri vor fi oferite în zona serviciilor financiare şi IT, acolo unde s-ar ajunge şi la beneficii de peste 2500 lei, în timp ce media valorii beneficiilor, de 1000-1500 lei, este asociată, în principal, firmelor din sectorul construcţiilor, retail, servicii medicale, farmaceutic şi alte prestări de servicii. Cele mai mici bonusuri vor fi acordate de firmele mici şi foarte mici, acolo unde şi forţa financiară este una redusă. Cert este că, pe ansamblu, majoritatea managerilor a înţeles cât de importante sunt bonusurile de sfârşit de an, din perspectiva retenţiei de personal”, afirmă analiştii companiei de consultanţă.

Bonusarea va deveni tot mai relevantă

Majoritatea antreprenorilor afirmă că bonusarea de sfârșit de an va deveni tot mai relevantă în cadrul pachetului de beneficii oferit angajaților. La fel ca și alte soluții disponibile pentru companii (tichete cadou, vouchere, abonamente la servicii medicale, sport etc.). În contextul în care criza pe piața forței de muncă continuă să se intensifice.

Conform sursei menționate, un trend nou în acest domeniu este reprezentat de platformele integrate de beneficii. Acestea permit angajaților să-și aleagă beneficiile dorite, Cum ar fi asigurările medicale și de pensii private, abonamentele la sălile de sport, cursurile de pregătire. Dar și voucherele și bonusurile oferite de companiile partenere, creând astfel o abordare personalizată în oferirea de avantaje angajaților.

Prin urmare, 52,6% dintre investitori au afirmat că intenționează să ofere astfel de soluții angajaților. În efortul de a asigura o forță de muncă stabilă și loială.

„Tichetele de masă se vor afla, în continuare, în topul beneficiilor salariale, urmate de tichetele cadou, voucherele de vacanţă, cursurile de pregătire şi pachetele de servicii de sănătate şi sport. Diferenţa este că vom vedea mai multe oferte integrate, dezvoltate de firmele specializate”, spune Adrian Negrescu, managerul Frames.

În opinia analiştilor, foarte important, mai ales în contextul creşterilor de taxe de la 1 ianuarie, este că majoritatea firmelor (66,7%) va suporta din bugetul propriu taxarea cu 10% a tichetelor de masă, un beneficiu esenţial pentru majoritatea angajaţilor.