Volkswagen reduce bonusurile managerilor cu 10%
Reducerea veniturilor pentru 4.000 de manageri în urma reducerii locurilor de muncă și a producției. Volkswagen a anunțat o reducere de 10% a bonusurilor managerilor pentru următorii doi ani, ceea ce va duce la o scădere semnificativă a veniturilor acestora. Conform unui raport al Sueddeutsche Zeitung, măsura va afecta aproximativ 4.000 de manageri și va fi aplicată din luna mai 2025, cu o scădere a salariilor în valoare de 10% în 2025 și 2026. În următorii trei ani, veniturile acestora vor scădea treptat cu 8%, 6% și 5%, potrivit sursei citate.
Reducerea locurilor de muncă și Volkswagen
Această măsură face parte dintr-un acord semnat între Volkswagen și sindicate, care vizează reducerea locurilor de muncă și a capacității de producție în contextul dificultăților economice cu care se confruntă compania. Volkswagen a convenit să elimine treptat mai mult de 35.000 de locuri de muncă și să reducă semnificativ producția în Germania.
Sindicatele și conducerea companiei au ajuns la acest compromis după o rundă intensă de negocieri de 70 de ore, pentru a preveni grevele costisitoare. Liderii sindicali au salutat acordul drept „un miracol de Crăciun”, având în vedere complexitatea discuțiilor și presiunile economice din sector.
Impactul asupra fabricilor din Germania
Schimbările impuse vor afecta fabricile din Germania, inclusiv închiderea treptată a uzinei din Dresda până la sfârșitul anului 2025 și transferul parțial al producției în Mexic. În plus, Volkswagen a confirmat că nu vor exista reduceri salariale imediate, dar salariile nu vor fi majorate în următorii patru ani, iar unele bonusuri vor fi anulate sau reduse. De asemenea, uzina din Wolfsburg va reduce activitatea la doar două linii de asamblare.
Piața europeană și strategia pe termen lung
În ciuda acestor măsuri, aproximativ un sfert din forța de muncă a companiei va fi afectată, iar negocierile pentru reducerea supracapacității vor continua. Acest acord face parte dintr-o strategie mai largă a Volkswagen de a se adapta la concurența din partea producătorilor chinezi și de a răspunde cererii scăzute de pe piața europeană, dar și la tranziția către vehicule electrice. Matthias Schmidt, analist al pieței auto, a subliniat că acest acord ar putea fi insuficient pentru a rezolva stagnarea pe piața europeană, chiar dacă este considerat un compromis acceptabil.