”Săptămâna viitoare vom finaliza legea privind modificarea Ordonanței conform deciziei Curții europene de Justiție. Propunerea mea este de a se introduce o reducere a taxei cu 20-30%, pentru că e un supliment pentru maşinile care sunt mai vechi şi care trebuie să plătească şi nu putem face distincţie între cei care plătesc acum şi acele maşini care intră acum după o primă vânzare.
România nu poate să-şi permită în momentul de faţă ca fiecare cetăţean să plătească o taxă de poluare, ci am focusat şi am decis bine în ultimii ani şi plătesc aceia care totuşi pot să-şi permită să-şi ia o maşină nouă şi plătesc o anumită taxă. Probabil în timp vom ajunge eventual şi la altă schemă, pentru că diferă în UE. Sunt unele ţări care aplică o taxare la toate maşinile, altele aplică o taxă la prima înmatriculare, altele aplică o taxă foarte mare şi la maşinile noi”, a spus Borbely.
El a menționat astfel și extinderea plăţii acestei taxe şi pentru maşinile înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007, la prima vânzare a acestora, aceasta modificare fiind determinată de decizia Curţii de Justiţie a Uniunii Europene.
”Legea privind modificarea unor prevederi din Ordonanţa care se referă strict la decizia Curţii Europene, care are în vedere acele maşini care au fost înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007, deci probabil acele maşini, la prima vânzare, vor trebui să plătească taxa de primă înmatriculare”, a explicat Borbely.
El a precizat că vor trebui în continuare respectate două principii, cel privind faptul că poluatorul trebuie să plătească și cel potrivit căruia banii colectați trebuie să meargă spre proiectele verzi. ”Banii trebuie să se ducă spre investițiile verzi, spre proiectele care reduc poluarea”, a precizat ministrul Mediului.