Pe lângă un brand turistic, România are nevoie de infrastructură şi servicii de bună calitate, spune mnistrul Mediului, Laszlo Borbely.

Din păcate, în ultimii 20 de ani turismul nu a reprezentat o prioritate pentru guvernanţi şi că nu a existat o strategie coerentă pentru dezvoltarea acestui domeniu de activitate care poate aduce ţării venituri importante, a spus Borbely. Dovada o reprezintă, în opinia sa, privatizările făcute “alandala”, dar şi bazele turistice care au fost distruse.

“Sunt ţări care trăiesc numai din turism, uitaţi-vă la Tunisia, cinci milioane de turişti vin în fiecare an. România are mare, munte, ape geotermale o treime din Europa, dar nu are servicii şi infrastructură”, a spus ministrul Mediului, menţionând că toate guvernele de până acum au greşit pentru că nu au luat “decizii strategice” de a pune la punct drumurile de acces către aceste zone turistice.

“Pe lângă brand turistic, trebuie să ai drumuri şi servicii”, a mai spus ministrul Laszlo Borbely, care a ţinut să sublinieze că în ultimii doi ani actualul Guvern a fost mult mai interesat de turism şi a alocat bani pentru dezvoltarea acestuia.