Borc: Mai multe obiective turistice vor fi finalizate anul acesta prin deblocarea a 43 de milioane de lei

Mai multe obiective turistice din Borsec, Govora sau Voineasa şi domeniile schiabile din Câmpulung Moldovenesc, Petroşani şi Lupeni (Straja) se vor putea finaliza până la sfârşitului anului 2016, odată cu deblocarea sumei de 43 de milioane lei, susţine ministrul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, Costin Borc.

Executivul a aprobat HG nr. 120/2010 privind Lista cu programele şi proiectele de investiţii în turism şi a surselor de finanţare a documentaţiilor tehnice şi a lucrărilor de execuţie a programelor şi obiectivelor de investiţii în turism, precum şi pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate. 

Prin acest document se facilitează finanţarea unor proiecte de investiţii în turism precum şi finalizarea obiectivelor de investiţii aflate în derulare şi a căror finanţare a fost întreruptă după anul 2013, se arată într-un comunicat al Ministerului Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri (MECRMA), remis joi AGERRRES. 

"Până la finalul anului 2016, prin deblocarea a 43 de milioane lei se vor putea finaliza câteva proiecte majore de investiţii în infrastructura turistică. Vom acorda prioritate proiectelor aflate într-un stadiu avansat de executare, 80-90% şi mă refer, de exemplu, la obiectivele turistice situate în localităţile Borsec, Govora, Voineasa şi la domeniile schiabile din Câmpulung Moldovenesc, Petroşani şi Lupeni (Straja)", a spus ministrul Economiei, Costin Borc.  

Vicepremierul a adăugat că în bugetul ANT au fost transferaţi la rectificarea bugetară circa 4 milioane de lei pentru acţiuni de de promovare. 

"Am considerat necesar să suplimentăm bugetul ANT şi mă bucur că am reuşit, cu ocazia rectificării bugetare, să transferăm 4 milioane de lei pentru acţiuni de promovare.  Vom putea continua astfel să ne consolidăm prezenţa online într-un domeniu în care componenta digitală este definitorie. Dezvoltăm şi transformăm platforma naţională de turism online într-un portal modern şi integrat de turism şi, de asemenea, alocăm fonduri pentru o serie de acţiuni importante de marketing orientate către incoming", a mai spus Borc.

AGERPRES