”Fără să devoalez prea mult discuţiile pe care le-am avut, azi, în Comisiile reunite Economică şi de Industrii de la Parlament, pe tema prezenţei şi promovării României la târgurile şi expoziţiile internaţionale, vreau doar să spun că este evident că noi nu suntem, la ora actuală, încă pregătiţi să ne prezentăm cum se cuvine la târgurile şi expoziţiile internaţionale. Anumite accidente care ne fac de râs la târguri şi expoziţii internaţionale nu sunt, de fapt, decât dintr-un şir de lipsă de concept. În decursul anilor, lucrurile s-au modificat, dar am rămas la aceleaşi concepte. România nu are un concept global clar atunci când merge la târguri şi expoziţii. Ideea pe care o am se referă la o viziune unitară pentru promovarea României la export”, a spus Borc, l a XXIV a ediţie a Topului Naţional al Firmelor Private din România.
Ministrul Economiei a adăugat faptul că România este pregătită pentru conceptul de industrializare 4.0, chiar dacă lucrurile, în acest sens, au demarat cu o oarecare întârziere. ”În ceea ce priveşte problematica IMM-urilor din România, ceea ce este foarte important pentru acest Guvern este că fără motorul pe care îi reprezentaţi, economia României nu poate merge bine. E adevărat că avem nevoie de firmele mari, dar bunăstarea mare vine din numărul de IMM-uri şi funcţionarea bună a acestora pe lângă cele mari. România a pornit mai târziu în derularea conceptului de industrializare 4.0, dar avem o industrie destul de bună, firme bune, mediu de cercetare-dezvoltare care poate contribui la dezvoltare şi start-upuri. În săptămânile care urmează vom lucra la acest concept, începând cu industriile care sunt pregătite pentru aşa ceva: industria auto şi industria IT. Ştiţi foarte bine că industria auto înseamnă, azi, aproape 40% IT. Pe baza acestui concept, vom replica mai târziu în industria aeronautică, în agricultură, energie – cu conceptul Smart City”, a subliniat oficialul.
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri (MECRMA), organizează, marţi, ediţia cu numărul XXIV a Topului Naţional al Firmelor Private din România. (Sursa: Agerpres)