Boris Billich a preluat poziţia de CEO şi preşedinte al Mercedes-Benz România începând cu luna iunie a anului trecut. Acesta cunoaşte bine ţara noastră, în perioada 1996-2004, fiind market manager pe segmentul de Autoturisme şi Autovehicule Comerciale Uşoare în Europa Centrală şi de Est.
„România s-a dezvoltat foarte mult. În 1998 vedeam pe şosele multe căruţe trase de cai, era dificil să îşi imaginezi că infrastructura se va dezvolta aşa de repede. Sunt impresionat de drumuri, dar recunosc că mai sunt multe de făcut,” a declarat Billich.
Din 2008, Billich a fost coordonat activitățile de formare şi consolidare a business-ului de Autovehicule Comerciale Uşoare şi Camioane Mercedes-Benz în Rusia.
O ușoară creștere în industria auto
În ceea ce priveşte piaţa auto locală, Billich este încrezător că anul acesta va fi mai bun decât 2013. „Sunt uimit să văd diferenţele dintre 2008 şi 2013. Dacă în 2008 întregistram un index 100 în cazul autoturismelor, în 2012 indexul era la 68, iar anul trecut la 60. Dacă ne referim la camione sau furgonete, scăderea este şi mai dramatică”, a spus Billich.
În comparație cu 2012, vânzările de anul trecut au crescut. În ceea ce privește autoturismele, cu o creștere de 15% a înmatriculărilor (față de 2012) și o cotă de piață de 36% în segmentul premium, Mercedes-Benz România a reușit să se poziţioneze în 2013 ca lider în segmentul său comparativ, pentru prima dată din 2004. Acest rezultat a fost, de asemenea, generat de lansarea noului model CLA și a binecunoscutelor modele Mercedes-Benz Clasa E și Clasa S.
În segmentul de Autovehicule Comerciale Uşoare de dimensiuni medii și mari, Mercedes-Benz România continuă să fie lider cu o cotă de piață de 21,2%, iar în cazul camioanelor producătorul a crescut cota de piaţă cu până la 20%, îmbunătățindu-şi poziţia în clasamentul pieţei de pe locul 4 până pe locul 2. Principalul eveniment al anului 2013 a fost lansarea noului Sprinter care a influențat în mod semnificativ volumul de vânzări, în timp ce 2014 va fi dedicat lansării noului Vito.
“În 2014 ne aşteptăm ca tot mai mulți clienți să opteze pentru achiziționarea unui autovehicul nou sau a unuia rulat. România este o ţară a SUV-urilor şi ne aşteptăm ca noul model GLA să prindă la public”, a afirmat Billich.
Nemţii îşi pun mari speranţe şi în noua Clasa C, care va fi lansată curând. “Românii sunt atraşi de design, spre deosebire de nemţii sau nordicii, care vor maşini practice, iar noul Clasa C este o maşină care atrage toate privirile ”, a declarat Billich, CEO Mercedes-Benz România.