Vechiul argument conform căruia sistemele de antiblocare la frânare (ABS) sunt prea mari şi prea grele pentru motociclete nu mai este valabil. „Cu o capacitate de 0,4 litri şi o greutate de 700 de grame, actuala generaţie 9 de la Bosch are doar puţin peste jumătate din dimensiunile şi greutatea generaţiei precedente.
Astfel, acesta este cel mai mic sistem ABS pentru motociclete din lume”, declară Tobias Fluck, expert Bosch în sisteme ABS pentru motociclete. Compania oferă acest sistem modular în trei variante, două versiuni de bază (ABS 9 şi ABS 9 plus) şi una premium (ABS 9 optimizat), ce integrează un sistem electronic de frânare combinat eCBS.
Aceasta înseamnă că, pentru orice motocicletă, există o versiune perfectă, de la sisteme de bază la preţ rezonabil, la sisteme super-sport. Generaţia 9 a intrat în producţia de serie din 2010, iar în prezent este utilizată în cadrul modelelor produse de Kawasaki, BMW, Ducati şi KTM.
Din 2017, sistemul ABS va fi integrat pentru toate autovehiculele cu două roţi
În 2009, peste 5.000 de motociclişti au decedat în accidente pe drumurile europene. Conform Consiliului European pentru Siguranţa Transportului (ETSC), pe aceeaşi distanţă parcursă, pericolul unui accident fatal este de 18 mai mare pentru motociclişti, decât pentru şoferii de autovehicule.
Conform multor studii ştiinţifice, sistemul ABS aduce cel mai mare plus de siguranţă motocicletelor. De exemplu, un studiu din 2009 prezentat de către Vägverket, Regia naţională pentru autostrăzi din Suedia, confirmă că 38% din toate accidentele care implică răniri şi 48% din toate accidentele grave şi fatale pot fi prevenite cu ajutorul sistemului ABS.
Un studiu Bosch, realizat pe baza datelor furnizate de GIDAS, arată că un sfert din toate accidentele şi decesele ar putea fi prevenite dacă sistemul ABS ar fi în dotarea standard. Încă o treime din toate accidentele şi cazurile de deces ar putea fi cel puţin atenuate prin sistemul de antiblocare. Un studiu privind beneficiile sistemului ABS, efectuat de către Comisia Europeană, arată că peste 5.000 de vieţi ar putea fi salvate în următorii 10 ani dacă sistemul ABS ar fi obligatoriu.
În 2010, astfel de rezultate au convins Comisia UE să propună impunerea utilizării sistemului ABS pentru toate autovehiculele cu două roţi, începând din 2017. Se estimează că decizia va fi luată până la sfârşitul acestui an. Condiţia ca acesta să fie utilizat pe scară largă este ca autovehiculele să fie echipate cu sisteme de frânare hidraulice. Acest standard devine din ce în ce mai acceptat pe toate pieţele.