"Am reuşit să ne dezvoltăm puternic în anul nostru aniversar, în ciuda evenimentelor din 2011 precum criza datoriilor suverane şi din zona euro şi catastrofa naturală din Japonia, care a avut consecinţe dramatice," a declarat Franz Fehrenbach, Preşedintele Consiliului de administraţie al Grupului Bosch.

În 2012, Bosch estimează că economia mondială va fi afectată în continuare, însă nu preconizează o recesiune globală. După o creştere estimativă de 3,2% în 2011, compania ia în considerare o creştere a economiei globale cu aproximativ 2,5% în 2012. În ceea ce priveşte situaţia din Europa, Fehrenbach  a declarat: "Dacă vom înregistra o stagnare sau chiar o recesiune depinde în mare parte de cât de rapid şi riguros vor fi aplicate reformele necesare în zona euro." În aceste condiţii, grupul Bosch se aşteaptă la o creştere a vânzărilor cu 3-5%. Se estimează că regiunea Asia Pacifică va contribui semnificativ, însă şi pe cele două continente americane se preconizează apariţia de ocazii de dezvoltare.

De asemenea, se estimează că numărul de angajaţi va creşte la nivel global, iar în Germania va rămâne mai mult sau mai puţin constant.

Pentru prima oară Bosch are peste 300.000 de angajaţi

Ca urmare a dezvoltării de succes a sectoarelor de activitate, numărul global al angajaţilor a crescut cu aproape 20.000, totalizând peste 303.000 de persoane la 1 ianuarie 2012. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în Europa. Aici, numărul angajaţilor a crescut cu peste 10.300. Doar în Germania au fost create 5.200 de locuri de muncă, în Ungaria 1.700, iar în Turcia 1.600. În regiunea Asia Pacifică s-a înregistrat, de asemenea, o dezvoltare semnificativă, iar Bosch are cu 8.200 de angajaţi mai mult faţă de anul trecut. În America de Nord şi de Sud, numărul angajaţilor Bosch a crescut în total cu 1.200.

Prezenţă sporită pe plan internaţional

În 2011, vânzările grupului Bosch au crescut în toate regiunile economice majore din lume: în Europa, Bosch a înregistrat o creştere de 9,5%, totalizând peste 30 de miliarde de euro. Acest fapt s-a datorat în special dezvoltării excelente în Germania, unde vânzările au crescut cu 10%, la 12 miliarde de euro. În Asia Pacifică, compania a reuşit să crească vânzările cu 9%, la aproximativ 12 miliarde de euro, iar în cele două Americi a fost înregistrată o creştere de 7%, atingându-se cifra de 9 miliarde de euro. În acelaşi timp, anul trecut, Bosch şi-a consolidat prezenţa pe plan internaţional: spre exemplu, în China, compania a extins producţia de sisteme de comandă a frânelor din Suzhou. În Vietnam, Bosch a înfiinţat o fabrică de curele de antrenare pentru transmisii continuu variabile şi a deschis primul centru de inginerie software din Asia de Sud-Est.

Dezvoltare înregistrată în toate sectoarele de activitate

Toate cele trei sectoare de activitate Bosch au contribuit la creşterea companiei. Tehnologia auto a generat pentru prima dată vânzări de peste 30 de miliarde de euro, înregistrând astfel o creştere de aproximativ 8% faţă de anul precedent. Cea mai mare creştere de vânzări s-a produs în sectorul tehnologie industriale, care a crescut cu 20%, la 8 miliarde de euro. Sectorul de bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii a continuat să crească la un nivel constant, înregistrând vânzări mai mari cu 4,3%, totalizând 13 miliarde de euro.

În anul 2011, Bosch a alocat peste 4 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare. La data de 1 ianuarie 2012, compania avea aproximativ 39.000 de angajaţi în domeniul cercetării şi dezvoltării, ceea ce înseamnă cu aproximativ 4.500 mai mulţi decât în anul precedent. Doar în zona Asia Pacifică s-au alăturat companiei peste 2.500 de angajaţi noi în domeniul cercetării şi dezvoltării, iar numărul de patente înregistrate a cunoscut o creştere importantă, de 260, ajungând la un total de peste 4.100, ceea ce corespunde unui număr de 16 patente înregistrate în fiecare zi lucrătoare.