Sistemele convenţionale de curăţare a parbrizului sunt proiectate pentru o anumită viteză de deplasare. Pe măsură ce viteza autovehiculelor creşte, fluxul de aer este mai mare, deviind traiectoria lichidului de curăţare pulverizat pe parbriz. Prin urmare, în zona ce trebuie spălată ajunge mai puţin lichid, iar parbrizul nu este curăţat în mod corespunzător. Prin unul sau două elemente tip duză, integrate în braţul ştergătorului, Jet Wiper face posibil ca o cantitate corespunzătoare de lichid de curăţare să ajungă exact acolo unde este necesar – mai exact, chiar în faţa lamelei ştergătorului. Curăţarea parbrizului în acest mod reduce cu până la 30 la sută cantitatea necesară de lichid, iar rezervorul trebuie umplut mai rar. Ca alternativă, producătorii auto pot reduce dimensiunea rezervorului de lichid de spălare a parbrizului, economisind spaţiu valoros şi contribuind la diminuarea greutăţii autovehiculului, fapt care are ca efect reducerea emisiilor de CO2.
Bosch Jet Wiper nu necesită lamele speciale pentru ştergătoare, fiind compatibil cu cele disponibile în comerţ. Înlocuirea lamelelor ştergătorului are loc exact ca înainte, fără eforturi sau costuri suplimentare. În plus, sistemul poate fi încălzit: atunci când temperatura exterioară scade sub 5 grade Celsius, un senzor de temperatură activează funcţia de încălzire pentru furtunurile şi duzele de alimentare. Astfel, utilizatorul este sigur că duzele de curăţare vor funcţiona în mod fiabil pe timp de iarnă.
Povestea de succes a sistemului de ştergătoare a început încă din anul 1926. La acea vreme, Bosch a fost prima companie care a lansat pe piaţă un sistem de ştergătoare ce funcţiona la intervale regulate şi era acţionat de motoare electrice. După mai multe îmbunătăţiri aduse sistemului în decursul timpului, compania a lansat un ştergător dublu, prima lamelă de ştergător cu cauciuc sintetic formată din două componente şi cu bare telescopice integrate. Marginea dură a ştergătorului asigura o vizibilitate clară, iar partea moale din spate permitea revenirea cauciucului la schimbarea direcţiei ştergătorului. Lansarea în 1999 a ştergătoarelor de parbriz Aerotwin fără articulaţii a marcat un alt moment important. Profilul din cauciuc dintr-o singură bucată, cu bare telescopice integrate şi spoiler este mai silenţios, în special la viteze ridicate, şi asigură o performanţă constantă. În prezent, aceste ştergătoare sunt utilizate la scară largă în industria auto. Lansat în 2001, primul sistem de ştergătoare acţionat electronic, cu două motoare separate, ocupa mult mai puţin spaţiu. Acelaşi lucru este valabil şi când vine vorba despre prima acţionare directă pentru sistemele de ştergătoare de la bordul autovehiculelor de serie, care a făcut posibilă eliminarea tijelor de sub capotă. Această tehnologie este produsă în serie încă din anul 2011.
Bosch îmbunătățește sistemul de curățare a parbrizului
29 septembrie 2013, 12:15
Ultima modificare în 29 septembrie 2013, 15:15
Bosch a prezentat un sistem inovator pentru ștergerea parbrizului. Denumit Jet Wiper, sistemul include elementele tip duză, integrate în braţul ştergătorului, care pulverizează lichidul de spălare pe parbriz chiar în faţa lamelelor. Ca urmare, suprafaţa parbrizului este curăţată în mod uniform, iar lichidul pulverizat nu afectează vizibilitatea şoferului. „Jet Wiper demonstrează faptul că Bosch poate îmbunătăţi şi mai mult unele produse care par deja mature din punct de vedere tehnologic, precum ştergătoarele de parbriz”, a declarat Udo Wolz, preşedintele diviziei Bosch Acţionări Electrice.
Etichete: bosch,
masina,
parbriz,
robert bosch srl,
sistem,
tehnologie
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri Auto
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Cum va arăta viitoarea Skoda Fabia
- Câte companii şi instituţii publice au fost acceptate în programul Rabla 2013
- Porsche estimează că vânzările în România se vor menţine la nivelul anului 2012
- Cum se fabrică o Dacia… pe note l VIDEO
- VIDEO l SURPRIZĂ la EuroNCAP: Primul autoturism chinezesc de cinci stele
- BMW Seria 5, prezentat la Bavaria Fest
- Peugeot 2008, un nou pretendent la titlul de lider al segmentului crossover
- Dacia a înțeles: noul Duster are comenzile pentru geamuri pe uși
- Volkswagen are probleme cu noul Golf. Apa pătrunde în compartimentul pasagerilor
- Ford: Dublarea capacităţii de producţie a uzinei de motoare din Koln nu are impact asupra uzinei de la Craiova