Bosch, în calitate de furnizor global de tehnologii şi servicii auto, şi-a propus ca în următorii ani să-şi extindă gama de sisteme auto de asistare pentru şoferi. În viitor, aceste sisteme vor avea un rol din ce în ce mai important în ghidarea autovehiculelor în blocajele din trafic.
Mai exact, viitoarele sisteme de asistare din trafic vor frâna, accelera şi vira în mod complet automat. Asistentul la blocajele în trafic va interveni atunci când autovehiculul se deplasează cu viteză mică, între 0 şi 50 de kilometri pe oră, ceea ce înseamnă că va funcţiona în majoritatea situaţiilor de trafic intens, cu opriri şi porniri dese.
Sistemele Start-Stop opresc motorul autovehiculului în momentul în care acesta staţionează – de exemplu, în blocajele din trafic sau la culoarea roşie a semaforului – economisind astfel carburant şi diminuând emisiile de CO2. Sistemele Start-Stop reduc cu până la 5 procente consumul de carburant şi, în consecinţă, emisiile de CO2. În ciclul urban, această reducere poate ajunge până la 8 procente. În traficul urban aglomerat, în special în timpul orelor de vârf, potenţialul de economisire este chiar mai ridicat.
Conform Clubului auto german ADAC, numai în Germania suprafaţa totală pe care s-au întins ambuteiajele într-un an a însumat 405.000 de kilometri. „Asistentul la blocajele din trafic ajută şoferii să ajungă la destinaţie mai relaxaţi, chiar şi în condiţii de trafic intens”, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele diviziei de Sisteme de control al şasiului Bosch. În următorii ani, această funcţie va fi îmbunătăţită astfel încât să acopere viteze din ce în ce mai mari şi situaţii de conducere din ce în ce mai complexe.