Pentru a nu afecta în vreun fel sau altul negocierile, Tişe a putut menţiona doar că Bosch va funcţiona în unul din parcurile Tetarom. Potrivit domnului Tişe în acest moment “se efectuează probe de sol pentru o investiţie în această zonă industrială.”
Contactaţi telefonic de Capital, oficialii Bosch au refuzat să confirme informaţiile făcute publice de preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.
Compania Bosch, care deţine cinci centre în patru oraşe din România, a anunţat în luna mai intenţia de a construi o nouă fabrică în ţara noastră. Bosch deţine Robert Bosch SRL şi BSH Electrocasnice SRL în Bucureşti, Bosch Rexroth în Blaj, Bosch Communication Center în Timişoara şi fabrica Compa în Sibiu.
“Intenţionăm să investim în extinderea centrului de producţie de la Blaj, dar plănuim şi o investiţie de tip greenfield”, a declarat Brigitte Eble, director general Robert Bosch şi reprezentanta Bosch în România şi Bulgaria.
Aceasta nu a vrut să dea detalii legate de noul centru, afirmând că există o înţelegere cu Guvernul României şi un anunţ va fi făcut împreună cu oficialităţile române. Eble a anunţat că în jur de 300 de persoane vor fi angajate pe parcursul acestui an în centrele de la Blaj şi Timişoara, iar investiţiile în ţara noastră vor depinde în mare măsură de evoluţia industriei auto. Sectorul tehologiei auto reprezintă 50-60% din cifra totală de afaceri a companiei Bosch.
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. În domeniile auto şi industrial, bunuri de larg consum şi echipamente pentru construcţii.
Grupul cuprinde Robert Bosch GmbH şi peste 350 de filiale şi companii regionale în mai mult de 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, Grupul Bosch este reprezentat în aproximativ 150 de ţări. Această reţea internaţională de dezvoltare, producţie şi vânzare se află la baza creşterii concernului german. În fiecare an, Bosch cheltuieşte mai mult de 3,8 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare şi înregistrează aproximativ 3.800 de patente pe plan internaţional. Prin toate produsele şi serviciile sale, Bosch sporeşte calitatea vieţii prin oferirea de soluţii care sunt atât inovatoare, cât şi utile.
Cifră de afaceri de 47,3 miliarde euro
La nivel international, Grupul Bosch a debutat cu dreptul in anul fiscal 2011. Vânzările grupului au crescut cu 24%, acestea atingând cifra de 47,3 miliarde de euro. Astfel, cifra de afaceri a companiei a depăşit nivelul anterior crizei, din 2007, cu circa un miliard de euro.
În 2011, concernul german preconizează că, pentru prima data în istoria firmei, cifra de afaceri va atinge 50 de miliarde de euro. Toate cele trei sectoare de activitate ale concernului german au reuşit să-şi sporească cifra de afaceri în aceasta perioadă. În domeniul auto, Bosch a înregistrat în 2010 o creştere a vânzărilor cu 29%. Deşi relansarea a început abia în a doua jumătate a anului, sectorul Tehnologiei industriale a realizat cea mai mare rată de creştere: vânzările sale au crescut cu 30%, atingând cifra de 6,7 miliarde de euro.
În sectorul Bunurilor de larg consum şi echipamentelor pentru construcţii, Bosch a înregistrat vânzări de 12,5 miliarde de euro în 2010. Aceasta înseamnă o creştere de 10%.
În 2010, vânzările în Europa au atins cifra de 27,7 miliarde de euro. În 2010, Bosch a reuşit să-şi consolideze poziţia în regiunea cu perspective mari de creştere Asia-Pacific. Vânzările în această regiune au crescut cu 43%. Bosch va investi, între anii 2011 şi 2013, circa 2 miliarde de euro în regiunea Asia-Pacific. În acest an, Bosch intenţionează să cheltuiască peste 7 miliarde de euro pentru a-şi asigura viitorul. Dintre aceştia, peste 4 miliarde de euro vor merge în cercetare şi dezvoltare, în timp ce 3 miliarde vor reprezenta investiţii în mijloace fixe.
Firma Bosch a fost reprezentată pentru prima dată în România de compania Leonida & Co, în anul 1906. 88 de ani mai târziu, în 1994, Bosch şi-a deschis filiala regională în România, cu sediul la Bucureşti.
Pe 23 septembrie 2011 s-au împlinit 150 de ani de la naşterea lui Robert Bosch. „Prefer să pierd bani decât încrederea clienţilor” este unul dintre cele mai cunoscute citate ale lui.